سوخت های خوردرو سازگار با محیط زیست

    تقریبا خودروهای الکتریکی را می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان دید. این خبر بسیار خوبی برای طرفداران محیط زیست است. ماشین‌های برقی، گازهای گلخانه‌ای مضر از خود منتشر نکرده و به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌آورند. هر چند که برای ادامه حرکت و شارژ شدن باتری مجبورند که هر بار به برق وصل شوند؛ اما گویا ماشین Quant e-Sportlimousine ساخته شده توسط NanoFlowcell کمی فرق دارد (البته کمی بیشتر از کمی!)؛ چرا که این خودرو نوع خاصی از سوخت را مصرف می‌کند و به همین دلیل در لیست ماشین های عجیب ما جای می‌گیرد. پیشرانه این ماشین آب نمک است!

   طراحی این ماشین لوکس با درهای بالدار شما را گول نزند. این ماشین در زادگاه خود آلمان تولید شده و همان طور که می‌بینید تغذیه از سوخت‌های جایگزین نتوانسته ظاهر آن را آشفته کند؛ اما یادتان باشد این وسیله نقلیه حتی با چنین شکل و شمایلی، همچنان در دسته بندی ماشین های عجیب قرار می‌گیرد.

   این مدل ثابت می‌کند که استفاده از سوخت‌های جایگزین لزوما به معنای تغییر در عملکرد خودرو نخواهد بود. e-Sportlimousine تنها در 2.8 ثانیه می‌تواند خود را از حالت سکون به سرعتی برابر با 100 کیلومتر بر ساعت برساند.