چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی

   چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی توسط محققان شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس، جهت استفاده در بوستان‌ها و فضاهای شهری طراحی و تولید شده است.

عیسی افخمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: در این شرکت موفق شدیم با کمک محققان جوان دانشگاهی علاوه بر تولید چراغ‌های دفنی و زیرآبی LED، چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس را طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان این‌که این طرح مراحل ثبت اختراع خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های روشنایی این سیستم قابلیت کنترل هوشمند داشته و همچنین امکان پخش صوت با کیفیت بالا را از طریق یک سیستم ارسال مرکزی کد گذاری شده فراهم کرده است. این پروژه در حال حاضر است قرار است در یکی از باغ‌های مهم تاریخی و گردشگری شهر شیراز اجرا شود.

افخمی اظهار کرد: هم‌اکنون طراحی روشنایی و سیستم صوتی پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت مجزا از هم انجام می‌شود که با استفاده از این دستگاه هزینه‌های ناشی از کابل‌کشی و پایه‌های صوتی به صفر می‌رسد و می‌توان با حذف پایه‌ها و بلندگوها، زیبایی محیط را حفظ کرد که این موضوع به خصوص در اماکن باستانی و تاریخی به دلیل ضرورت عدم کابل‌کشی و آسیب‌های ناشی از آن حائز اهمیت است.

 

اطلاعات تکميلي