باتری های جدید با عمر ۲۰ سال !

به تازگی یک نوع باتری اختراع شده است که قادر است تا در فاصله زمانی ۲ دقیقه میزان ۷۰ درصد شارژ شود و این توان باطری می تواند تا حدود ۲۰ سال باشد و تا ۲۰ سال دیگر باتری شما تمام شود. این یعنی باتری های دائمی. این اختراع توسط دانشمندان دانشگاه تکنولوژی Nanyang سنگاپور انجام شده است.

 

باتری های جدید با عمر ۲۰ سال اختراع شد!

 

 این نوع باتری ها برای وسایل نقلیه الکترونیکی بسیار مفید می باشد، چرا که می توان در کمتر از ۲-۵ دقیقه باتری را شارژ گرد و از آن استفاده کرد. این در حالی است که باتری های فعلی را می بایست در بازه زمانی ۴-۵ ساعت شارژ کرد که تایم طولانی برای این کار می باشد. این یعنی باتری های جدید حدود ۲۰ برابر سریع تر از باتری های فعلی شارژ می شوند.

 

باتری های جدید با عمر ۲۰ سال اختراع شد!

 

در این اختراع از تکنولوژی نانو استفاده شده است. در واقع موادی که داخل باتری ها هستند با تکنولوژی نانو به اندازه بسیار کوچکتر و ریزدانه ای تری تبدیل می شود. ذرات دی اکسید تیتانیوم ۱۰۰۰ باز کوچکتر از تار مو می شوند تا خاصیت نانو به خود بگیرند و همین خاصیت است که عمر باتری را تا این میزان افزایش می دهد و سرعت واکنش پذیری سریع در شارژ شدن را بالا می برد.

 

باتری های جدید با عمر ۲۰ سال اختراع شد!

 

این اختراع توسط پروفسور Rachid Yazami انجام شده که پیش از این باتری های لیتیومی یکی از اختراعات وی بوده که در حال حاضر استفاده های بسیاری از آن می شود. این دانشمند در ادامه افزود که با استفاده از این باتری ها می توانید در کمتر از ۱۵ دقیقه باتری را بطور کامل شارژ کنید که این تحولی بزرگ در زمینه این تکنولوژی می باشد.

 

اطلاعات تکميلي