کارت سوخت خود را نزدیگ کوشی موبایل بگذارید.

گاوس GAUSS چیست؟

گاوس واحد اندازه گیری میدان مناطیسی و یا به عبارت دیگه واحد اندازه گیری چگالی شار مغناطیسی است. گاوس به احترام کارل فریدریش گاوس و به انگلیسی Carl Friedrish Gauss ریاضی دان بزرگ آلمانی گذاشته شده است. حالا میدان مغناطیسی یا نیروی مغناطیسی یک دستگاه مانند تلفن همراه یا آهن ربا را با گاوس می سنجند. مثلا می گویند این دستگاه 100 گاوس قدرت یا میدان مغناطیسی دارد.

 

امواج موبایل و کارت اعتباری

 

کارت های اعتباری دارای نوار مغناطیسی نوارهای مغناطیسی که اطلاعات کارت را نگهداری می کنند در صورتیکه در معرض میدان مغناطیسی قوی ( 1500 گاوسی) قرار بگیرند، آسیب می ببینند. این در حالی است که امواج موبایل فقط در حد 1.2 تا 10 میلی گاوس میدان مغناطیسی دارد. یا مثلا آهن رباهایی که برای چسباندن روی یخچال تولید می شوند یا خود آهن ربایی که برای چفت کردن درب یخچال استفاده می شوند حدود 100 گاوس میدان مغناطیسی دارند. جالب است بدانید دستگاه MRI حدود 15000 گاوس میدان مغناطیسی دارد!

 

امواج موبایل و کارت اعتباری

 

ضمنا مقدار گاوس یا میدان مغناطیسی چندان مهم نیست، زمان در معرض قرار گرفتن کارت در برابر میدان مغناطیسی بسیار مهم است. شاید دستگاه MRI قدرتش بیشتر باشد اما اگه در حد چند ثانیه کارت اعتباری را نزدیکش قرار بدهید اتفاقی نیفتد اما اگه کارت رو به مدت طولانی و به دفعات زیاد در معرض یک آهن ربای معمولی قرار بدهید، اطلاعات کارت پاک شود. ولی در مورد موبایل این میدان انقدر کم هست که خیلی به ندرت اتفاق بیفته مخصوصا اگه فاصله موبایل تا کارت بیشتر از 2 سانتی متر باشد.

 

امواج موبایل و کارت اعتباری

 

در واقع مخدوش شدن و تا شدن نوارهای مغناطیسی یا چیپ های الکترونیکی روی کارت های اعتباری بیشتر نگران کننده است. با خیال راحت کارت سوخت و کارت تلفن و کارت شارژ تان را نزدیک گوشی موبایلتان بگذارید.

اطلاعات تکميلي