سبزترین کشورهای جهان

EPI ١۶٣ کشور بر اساس ٢۵ شاخص عملکرد، رتبه بندی شده است. این شاخص های عملکرد، سلامت محیط زیست را بر اساس نقش مسائل زیست محیطی نسبت به بیماری ها، و نقش حیاتی اکوسیستم با درنظرگیری تأثیرگذاری آلودگی هوا بر روی اکوسیستم ها، منابع طبیعی مولد و تغییرات آب و هوایی ارزیابی می نماید.

EPI مقایسه ای براساس عرصه و پهنه کشورها است و دیدگاه جامعی را از چگونگی وضعیت جامعه جهانی به عنوان یک کل در نظر گرفته و ارائه می دهد. رتبه بین ۸٥ و ١٠٠ نشان دهنده و تائید کننده سبز بودن است و قرار گیری رتبه کشوری در این محدوده، بیانگر قرارگیری آن در بین سبزترین کشورها است.


سبزترین کشورهای جهان

ایسلند

بر طبق رتبه بندی EPI در سال ٢٠١٠ ، کشور ایسلند سرسبزترین کشور دنیا می باشد.کشور ایسلند در مجموع با رتبه ٩٣/٥ EPI در رده اول قرار گرفته است. ایسلند یک کشور جزیره ای اروپایی است که در اقیانوس اطلس شمالی، با جمعیت ۹۹۷ ۳١٠ نفر واقع شده است.


سبزترین کشورهای جهان

 

سوئیس
سوئیس در اروپای مرکزی واقع شده و با رتبه١ /۸۹ EPI در رده ٢ رتبه بندی EPI سال ٢٠١٠ قرار گرفته است. سوئیس جمعیتی در حدود ٠۸٠ ۵۵٠ ۷ نفر دارد.

 

سبزترین کشورهای جهان

 

کاستاریکا
کاستاریکا با رتبه ۸۶/۴ از EPI در رده 3 است. کاستاریکا ، از شمال با نیکاراگوئه، از شرق و جنوب با پاناما هم مرز است و دارای ١۹٠ ۴۶٢ ۴ نفر جمعیت می باشد. موقعیت گرمسیری کاستاریکا ممکن است نقش بسیار زیادی در سرسبزی این سرزمین ایفا کرده باشد و به هر صورت ممکن است این کشور انتخابی سبز برای شما باشد.

 

 سبزترین کشورهای جهان

سوئد
سوئد، یکی دیگر از کشورهای اروپایی این فهرست در رده ۴ و با رتبه ۸٦ EPI می باشد. سوئد سرزمینی پوشیده از زمین های زیبای سبز و تیره است و دارای جمعیت 4۹٠ ١۴۸ ۹ نفری است. سوئدی ها در میان مردمان بسیاری از کشورها دارای بیشترین طول عمر هستند. به همین دلیل، سوئد قطعاً در مقیاس جهانی می تواند به عنوان کشوری برای داشتن یک زندگی سبز درنظرگرفته شود.

 

سبزترین کشورهای جهان

 

نروژ
نروژ در امتداد بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است. این کشور در رده پنجم با رتبه ۸١/١ EPI قرار دارد. نروژ کشوری است با١۵٠ ٧٠٩ ۴ نفر جمعیت.

 

سبزترین کشورهای جهان

 

سایر کشورها
کشورهای دیگری که در رتبه های نزدیک به این پنج کشور قرار دارند عبارتند از : موریس، فرانسه، اتریش،کوبا و کلمبیا.

 

سبزترین کشورهای جهان

 

بر اساس آمار سال ٢٠١٠ نمرات EPI داده شده برای این کشورها به ترتیب ۸١/١ ،۷۸/٢ ،۷۸/١ و ۷۶/۸ بوده است.

 

اطلاعات تکميلي