9 کشوری که سلاح هسته ای در اختیار داشته و قوانین بین المللی را نقض می کنند!

سازمان ملل در حال ارائه یک پیمان بین المللی به اعضای مجمع جهانی است که گفته می شود در نهایت به از بین رفتن کامل سلاح های هسته ای در سراسر جهان منجر خواهد شد. یک گزارش جدید از ناظران در سازمان ادعا کرده که پیمان ممنوعیت سلاح های هسته ای Nuclear Weapons )(TPNW)) ، یک تلاش تاریخی مهم است که در حال انجام است. این گزارش همچنین عدم تعادل عمیق قدرت بین قدرت های اندک دارنده سلاح هسته ای و دیگر کشورهایی که فاقد این سلاح های مرگبار هستند را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است: «میزان تعهد به TPNW سریع تر از هر پیمان دیگری در مورد سلاح کشتار جمعی  (WMD) است».

 

سلاح هسته ای

 

اما با توجه به این که در حال حاضر بیش از ۱۴٫۴۸۵ سلاح هسته ای در جهان وجد دارد، نابودی کامل این سلاح ها و عاری شدن جهان از هر گونه سلاح هسته ای ویرانگر یک هدف دوردست و بسیار چالش برانگیز است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۹ کشوری که دارنده سلاح هسته ای بوده آشنا کنیم. تمامی این کشورها باید تغییرات اساسی در سیاست های نظامی خود انجام دهند تا بتوان به آرمان سازمان ملل در داشتن دنیایی عاری از سلاح های هسته ای دست یافت.

 

 سلاح هسته ای

 

 

روسیه بزرگ ترین زرادخانه هسته ای جهان را در اختیار دارد. فدارسیون روسیه در حدود ۶٫۸۵۰ سلاح هسته ای در زرادخانه های خود دارد و ارمنستان و بلاروس در پیمان هایی که با این کشور امضا کرده اند، از حمایت روسیه در هنگام حملات هسته ای و غیرهسته ای برخوردار هستند. روسیه تنها یکی از سه کشوری دارنده «سه گانه هسته ای» (triad) است که توانایی ساخت و شلیک موشک های بالستیک قاره پیمای هسته ای، موشک های بالستیک دریا پرتاب و بمب افکن های استراتژیک را شامل می شود و که مغایر با پیمان جدید سازمان ملل در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای است.

 

سلاح هسته ای

 

 

9  کشوری که سلاح هسته ای در اختیار داشته و قوانین بین المللی را نقض می کنند.
در حال حاضر بیش از ۱۴٫۴۸۵ سلاح هسته ای در جهان وجود دارد.
روسیه بزرگ ترین زرادخانه هسته ای جهان، در حدود ۶٫۸۵۰ سلاح هسته ای در زرادخانه های خود دارد.
آمریکا   6550
انگلیس    215
فرانسه    300  
اسرائیل    80
پاکستان    145
هند    135
روسیه   6850
چین    280
کره شمالی    15

 

اطلاعات تکميلي