معرفی 5 تکنولوژی 2018

  • دستگاه چاپ سه بعدی فلز

ما طی سال های اخیر، پرینترهای سه بعدی پلاستیکی دیده ایم و نمونه های اولیه ی تولید شده با این پرینترها را نیز به خاطر داریم. پیشرفت در تکنولوژی به این معنی است که ساخت فلز به کمک پرینتر سه بعدی نیز به سرعت از رویا به حقیقت تبدیل شده و دنیایی جدید از امکانات را در اختیار ما قرار خواهد داد.

 

تکنولوژی ۲۰۱۸

 

توانایی ایجاد ساختار های فلزی بزرگ و پیچیده بر اساس تقاضا می تواند انقلابی در صنعت ساخت ایجاد نماید.

روتمن می گوید: “چاپ سه بعدی فلزی باعث می شود تولیدکنندگان توانایی تولید یک یا چند عدد قطعه فلزی با قیمت بسیار ارزان تر از استفاده از تکنیک های موجود تولید انبوه را بیابند.”

“به جای نگه داری از قطعات بسیار بزرگ، شرکت ها می توانند به سادگی بخشی را چاپ کند که مشتری به آن نیاز دارد. علاوه بر این، می تواند اشکال پیچیده ای را تولید کند که تولید آن ها با هیچ روش دیگر امکان پذیر نباشد. این به معنی واحدهای عملکردی سبک تر و یا بالاتر می باشد. ”

 

  • جنین مصنوعی

برای اولین بار، محققان ساختارهای جنینی مانند سلول های بنیادی را بدون استفاده از تخمک یا سلول های اسپرم به وجود آوردند. این امر موجب بوجود آمدن قابلیت های بسیاری می شود اما به وضوح مشکلات اخلاقی و حتی فلسفی را به وجود می آورد.

 

تکنولوژی ۲۰۱۸

 

 جنین های مصنوعی می توانند یک ابزار علمی ارزشمند برای درک اینکه چگونه زندگی را توسعه می دهد، فراهم می کند. اما آنها در نهایت می توانند به راحتی از یک سلول بنیادی که از جنین دیگر گرفته شده است، زنده بمانند. بدون اسپرم، بدون تخمک. این ایجاد زندگی غیر طبیعی، هم اکنون در دست محققان آزمایشگاهی می باشد.

 

  • حسگر شهر

در منطقه ی واترفرانت تورنتو، Alphabet، شرکت مادر گوگل، در حال به کار بستن سنسور (حسگر) هایی است که تجزیه تحلیلی در مورد این که شهرها چگونه ساخته، اجرا و در آن زندگی شود، بازنگری می کند. هدف این طرح، یکپارچه سازی طراحی های شهری، با بهترین تکنولوژی ها و مقرون به صرفه تر، قابل استفاده تر و محیط زیست پایدار است.

 

تکنولوژی ۲۰۱۸

 

اگر چه این کار چند ساله تکمیل نمی شود، و می تواند شروعی به سوی به شهر های هوشمند باشد که پاک تر و امن تر هستند.

 

  • خدمات مبتنی بر ابر Al

در اینجا ایفاگران شامل آمازون، گوگل، آی بی ام و مایکروسافت هستند که همه از تکنولوژی نوآورانه شبکه استفاده می کنند تا بتوانند از آن استفاده کنند. حضور هوش مصنوعی در ابر به معنای آن است که یادگیری ماشین هوشمند پیشرفته به طور گسترده ای برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف قابل دسترسی است.

 

 

تکنولوژی ۲۰۱۸

 

این می خواهد همه چیز را از تولید تا تدارکات تغییر دهد، و آن را بسیار ارزان تر و آسان تر برای کار برای استقرار فراهم سازد.

 

  • شبکه های عصبی دو نفره

این پیشرفت عظیم، متعهد است که سیستم های AI را با “تخیل” تحویل دهد، و از طریق آنها به طور اساسی “صرفه جویی” نماید.

 

 

تکنولوژی ۲۰۱۸

 

کار در مغزهای گوگل، عمیق ذهن و انویدیا بر این است که امکان ایجاد تصاویر و صداهای فوق العاده واقع گرایانه از کامپیوتر فراهم شود و فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر امکان پذیر است. شبکه های عصبی دو نفره یک پیشرفت در هوش مصنوعی را نشان می دهد که به Al اجازه می دهد تا تصاویر چیزهایی را تولید نماید که تا به حال دیده نشده اند. این یک حس تخیل است. با این حال، او به احتیاط احتیاج دارد، زیرا احتمالا کامپیوترها به طور هشداردهنده ای قادر به فریب دیجیتالی و تقلب هستند.

 

اطلاعات تکميلي