آسمان خراش ترسناک بدون پنجره

این برج با ارتفاع ۱۶۸ متری که به صورت یکپارچه و بدون هیچ پنجره یا منفذی ساخته شده، در خیابان ۳۳ توماس در سیویک سنتر در همسایگی نیویورک سیتی قرار دارد. ساختمان به طور کامل از بتن و گرانیت ساخته شده است. 

 

آسمانخراش ترسناک

 
 
در شهری همانند نیویورک که همه ساختمان ها بلند هستند، باز هم هر کسی که برای اولین بار از کنار این بنا عبور می کند، به آن خیره شده و از اینکه هیچ پنجره ای به بیرون ندارد، تعجب می کند. غیر از دو دهانه تهویه بزرگ در طرفین، این ساختمان بتنی هیچ پنجره ای ندارد. این ساختمان درست مانند قلعه غیرقابل نفوذ است.
 
 
 
آسمانخراش ترسناک
 
 
داستان ساخت این آسمان خراش به سال ۱۹۷۴ میلادی باز می گردد. در آن تاریخ، کمپانی مخابراتی AT&T از معماری موسوم به «جان کارل وارنکه» درخواست کرد تا برای آن ها ساختمانی طراحی کند که در برابر حملات احتمالی هسته ای مقاومت کافی داشته باشد و ساکنین ساختمان را به مدت دو هفته پس از حمله هسته ای، در برابر تشعشعات رادیواکتیو محافظت نماید.
 
 
آسمانخراش ترسناک
 
 
هنگام ساخت این ساختمان در سال 1974 از معمار «جان کارل وارنک» خواسته شد ساختمانی طراحی کند که در مقابل انفجار هسته ای مقاومت کند و ساکنانش را از حمله رادیواکتیوی تا دو هفته بعد از حمله حفظ کند. چنین نگرانی هایی در آن زمان عحیب نبود و آن ها می خواستندمطمئن باشند تجهیزات گران قیمتشان سالم باقی می ماند. این ساختمان در اصل برای شرکت AT&T برای تجهیزات خطوط بلند تلفن ساخته شد که نیاز به ایمنی و فضای زیادی داشت. بنابراین طبقات ساختمان بلندتر از حدمعمول هستند. هر طبقه 5.5 متر ارتفاع دارد بنابراین حتی اگر این ساختمان به بلندی یک برج 40 طبقه باشد، تنها 29 طبقه دارد. هم چنین طبقات طوری طراحی شده اند که وزن زیادی را تحمل می کنند. اکنون برخی قسمت های این ساختمان برای مراکز امنیتی استفاده می شود.
 
 
آسمانخراش ترسناک
 
 
 

 

اطلاعات تکميلي