بهترین گجت‌های نمایشگاه CES 2020

نمایشگاه بین‌المللی سی ئی اس ( CES یا Consumer Electronics Show ) یکی از معتبرترین رویدادهای حوزه فناوری و تکنولوژی است که هر ساله در لاس وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا برگذار می‌شود که بیش از ۴۰ سال به عنوان مکانی تأیید شده به مبتکران و فناوری‌های موفق خدمت می‌کند. عمده کار این نمایشگاه عرضه نو آوری‌ها در زمینه تکنولوژی است. این نمایشگاه در ژانویه هر سال شروع به کار می‌کند. هر ساله بیش از ۱۸۲ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند؛ تعداد شرکت‌هایی که در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند چیزی بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ غرفه است. این نمایشگاه بسیار بزرگ، تقریبا تمام وسعت شهر لاس‌وگاس را در برمی‌گیرد؛ دو طبقه خیلی بزرگ در مساحتی بالغ بر ۲٫۷۵ میلیون مترمربع فضای این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها با برگزاری جلسات و همایش‌های خصوصی در هتل‌ها، آخرین محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. البته متأسفانه برخلاف نامی که برای آن انتخاب شده است، CES محلی برای بازدید مصرف کنندگان نیست. تمرکز این رویداد صنعتی بر وسایل الکترونیکی مصرفی است و جایی برای نمایش این وسایل برای مصرف کنندگان نیست. در واقع این نمایشگاه مخصوص خبرنگاران حوزه فناوری، شرکت‌های بزرگ، استارت‌آپ‌ها، تأمین کنندگان، خریداران و سایر کسب‌وکارها است.

ربات خانگی سامسونگ Ballie

ربات جدید سامسونگ یکی از بهترین گجت‌های نمایشگاه CES امسال بود، این ربات که در نگاه اول به توپ تنیس شباهت دارد، ترکیبی جذاب از سنسور‌های مختلف، هوش مصنوعی با قابلیت تصویر برداری از محیط خانه است که مانند یک نگهبان کوچک، از خانه محافظت می‌کند. این دستگاه قادر است از محیط عکس بگیرد، دستگاه‌های خانه هوشمند را مدیریت کند، در مورد وضعیت خانه اطلاعاتی را به کاربر ارسال کند، از حیوان خانگی مراقبت کند و حتی دستیار ورزش کاربر باشد. این ربات بر روی زمین مانند یک توپ حرکت می‌کند و به دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شود، اوضاع خانه را مدیریت می‌کند و کاربر حتی از کیلومتر‌ها دورتر می‌تواند آن را مدیریت کند.

ربات خانگی سامسونگ Ballie

 

طرح مفهومی اتاق داخلی BMW i3

خودرو الکتریکی i3 مدت‌ها است که به بازار آمده و طرفداران زیادی دارد، اما BMW در نمایشگاه CES از نسخه جدید این اتومبیل رونمایی نکرد، ایده BMW طراحی داخلی خودرو شهری ( به عنوان مثال i3 ) با قابلیت‌ها مدرن و پیشرفته است. شرکت BMW پیشتر نیز تلاش خود برای تغییر ظاهر داخلی اتاق خودرو به طرحی مدرن، جذاب و بسیار کاربردی‌تر را امتحان کرده بود. در این طرح نو صندلی‌های چرمی با فابریک جدید جایگزین شده، همچنین صندلی‌های ردیف پشت از بین رفته و به‌ جای آن یک کمد با جالباسی، یک محفظه نگه‌داری نوشیدنی گرم و میز کوچک با لامپ رومیزی جایگزین شده است. همچنین قابلیت‌های هوشمند مانند صفحه نمایش مجازی برای تلفن هوشمند، سیستم صوتی هوشمند و قابلیت‌های ارتباطی برای آن در نظر گرفته شده است. این طراحی داخلی برای خودروهای تشریفاتی که تنها برای یک نفر مسافر در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح مفهومی اتاق داخلی BMW i3

 

گلکسی نوت ۱۰ لایت و اس ۱۰ لایت

سامسونگ با ساخت نوت ۱۰ لایت و اس ۱۰ لایت قصد دارد بسیاری از ویژگی‌های مهم مدل پرچم‌دار این گوشی‌ها را با قیمت کمتری به دست مشتریان برساند. گلکسی نوت ۱۰ لایت از نمایشگر ۶.۷ اینچ امولد با حفره در میان بخش فوقانی بهره می‌برد. در پنل پشتی ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود که شامل دوربین‌های استاندارد، اولترا واید و تله فوتو هستند. این گوشی مانند دیگر گوشی‌های گلکسی نوت از قلم S Pen بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ اشاره کنیم. گلکسی اس ۱۰ لایت هم مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد است و در پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین‌های اولترا واید و ماکرو تشکیل شده است. در ضمن اسنپ‌دراگون ۸۵۵ به‌ عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می‌کند و ظرفیت باتری آن هم ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. اگرچه تاریخ دقیق عرضه این گوشی‌ها اعلام نشده، ولی قیمت گلکسی نوت ۱۰ لایت از ۵۹۹ یورو آغاز می‌شود و کاربران برای خرید مدل پایه گلکسی اس ۱۰ لایت باید ۶۴۹ یورو بپردازند. روی هم رفته سامسونگ با عرضه این دو گوشی نشان داده که می‌خواهد بیش از پیش توجه کاربران طرفدار گوشی‌های مقرون‌ به‌ صرفه را جلب کند.

گلکسی نوت ۱۰ لایت و اس ۱۰ لایت

 

مدل اولیه گوشی تاشو TCL

شرکت TCL قصد دارد از جریان گوشی‌های تاشو عقب نیفتد و در نمایشگاه CES 2020 هم از مدل اولیه یک گوشی تاشو رونمایی کرد. این گوشی از نمایشگر ۷.۲ اینچی بهره می‌برد ولی مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که مشغول بررسی ۳۰ تا ۴۰ طرح مختلف گوشی تاشو هستند تا در انتها یکی از این طرح‌ها برای گوشی تاشو رسمی این شرکت انتخاب شود. در این میان به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو عمودی توجهات زیادی را جلب کرده‌اند و شاید TCL هم گجت مبتنی بر چنین طرحی را روانه‌ی بازار کند. این کمپانی سال گذشته در جریان نمایشگاه MWC از چند گوشی تاشو مبتنی بر طراحی‌های مختلف رونمایی کرد و همین موضوع نشان می‌دهد این فناوری اهمیت زیادی برای TCL دارد. به همین خاطر با توجه به اینکه به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ بالاخره شاهد عرضه نخستین گوشی تاشو TCL خواهیم بود، این شرکت به احتمال زیاد گوشی تاشو جذابی را روانه‌ی بازار می‌کند.

مدل اولیه گوشی تاشو TCL


 

لنوو ThinkBook Plus

محصول جدید لنوو که تحت عنوان ThinkBook Plus در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد، در هنگام باز شدن دقیقا حس و حال یک لپ تاپ معمولی را به کاربر القا می‌کند. اما نکته منحصر به فرد در رابطه با آن دقیقا جایی خود را نشان می‌دهد که لپ تاپ را می‌بندید. درست در قسمت پشتی نمایشگر، یک نمایشگر e-ink (جوهر الکترونیکی) ثانویه ۱۰.۸ اینچی تعبیه شده که تنها یک رنگ دارد. این نمایشگر ثانویه می‌تواند ایمیل، تاریخ، یا مواردی از این دست را برایتان به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید در آن،‌ فایل pdf نیز مطالعه کنید که آن را به یک بخش فوق‌العاده کاربردی تبدیل می‌کند. همچنین می‌توان با استفاده از یک قلم (stylus) نیز روی آن یادداشت برداری کرد که این یادداشت‌ها به صورت خودکار در برنامه‌های نوت از قبیل OneNote مایکروسافت ذخیره خواهند شد. علاوه بر این‌ها، می‌توان با استفاده از برنامه Kindle آمازون، روی این نمایشگر به خواندن کتاب الکترونیک مشغول شد و یا حتی از طریق اسکایپ تماس برقرار کرد. این محصول شگفت‌انگیز به یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی، یک پردازنده Core i7 نسل ده اینتل با مدل نامشخص، ۸/۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و برای تغذیه، از یک باتری نسبتا مناسب با توانایی روشن نگه داشتن دستگاه تا ۱۰ ساعت بهره می‌برد. این محصول همچنین ۱.۴ کیلوگرم وزن داشته و از دو پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک پورت HDMI 1.4 برخوردار است.

لنوو ThinkBook Plus

 

 

کنسول بازی دل Alienware Concept UFO

حضور شرکت دل در عرصه بازی‌های ویدئویی اتفاق جذابی است، این دستگاه بازی هنگام معرفی محصولات مربوط به بازی‌های رایانه رومیزی (PC) رونمایی شد. این دستگاه به پردازنده اینتل مجهز شده، شکل کلی دستگاه ما را به یاد نینتندو سوئیچ می‌اندازد، اما کارکرد‌های آن متفاوت است. دل Alienware دارای یک نمایشگر ۸ اینچی، پایه نگه‌دارنده و پد‌های بازی قابل اتصال است، نسخه رایانه‌ای ویندوز بر روی آن نصب می‌شود و قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های خارجی مانند نمایشگر، موس و کیبورد را دارد. هنوز ماهیت این رایانه شخصی قابل حمل یا کنسول بازی دستی مشخص نیست، اما طرح مفهومی دل، محصولی را نشان می‌دهد که مانند یک رایانه کوچک قابل حمل کاربرد دارد و می‌تواند انواع بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کند.

کنسول بازی دل Alienware Concept UFO

 

دوربین کانن EOS-1D X Mark III

گرچه کمپانی‌های تولید کننده دوربین و به طور کلی هر گونه لوازم جانبی مرتبط با عکاسی حضور بسیار کمرنگی در نمایشگاه CES 2020 نسبت به سایر فناوری‌ها داشت، اما باز هم برخی دوربین‌ها معرفی شدند که واقعا جزو بهترین گجت‌های معرفی شده بودند و کاربران را هیجان زده کردند. از رده خارج شدن دوربین‌های DSLR، جمله‌ای است که این روز‌ها در دنیای عکاسی زیاد شنیده می‌شود، اما کانن با معرفی نسل جدید این دوربین‌ها نشان داد که هنوز هم دوربین‌های DSLR می‌توانند تصاویری جذاب و باکیفیت را ثبت کنند. مدل جدید سری دوربین‌های EOS-1D X با نام Mark III، یک دوربین گران قیمت است، کانن در این محصول از پردازنده بهبودیافته Digic X استفاده کرده که سرعت تصویربرداری را افزایش می‌دهد، عکس‌برداری با ۱۶ فریم در ثانیه و ردیاب حرکات سر و صورت، از جمله ویژگی‌های جدید این دوربین است که به لطف فناوری بینایی رایانه‌ای به دست آمده، البته قابلیت ضبط فیلم‌های ۵٫۵K RAW و ویدیو‌های ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز باید به فهرست ویژگی‌های کانن EOS-1D X Mark III اضافه کرد.

دوربین کانن EOS-1D X Mark III

 

گجت Roxie برای کارائوکه

اگر به کارائوکه (Karaoke) علاقه‌مند هستید، از‌ این‌ پس می‌توانید از این سرگرمی جالب در خودرو هم لذت ببرید. دستگاه روکسی (Roxie) که به‌ تازگی در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شده، کیت کوچکی برای خودرو است که امکان بازخوانی آهنگ‌‌های دلخواه کاربران در خودرو را نیز فراهم کرده است. برای استفاده از این دستگاه فقط باید آن را به جا فندکی متصل کنید و میکروفن دوربردی را روی داشبورد نصب کنید که همراه این دستگاه عرضه می‌شود. سپس، می‌توانید هر ترانه‌‌ای را در هر اپلیکیشن موسیقی بازخوانی کنید. همچنین از طریق ورودی Aux خودروتان می‌توانید از هر اپلیکیشن موسیقی یا اپلیکیشن کارائوکه مثل اپل‌ موزیک، اسپاتیفای، توین‌این (TuneIn) و سایر اپلیکیشن‌ها برای بازخوانی آهنگ مدنظرتان بهره ببرید و صدایتان را از بلندگوهای خودرو بشنوید. با‌ استفاده‌ از روکسی دیگر به نسخه‌ی کارائوکه‌ی آهنگ نیازی ندارید؛ زیرا این دستگاه به‌ صورت خودکار صدای خواننده را کم می‌کند و صدای شما جایگزین آن می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌‌توان به قابلیت تنظیم گام در تمام ترانه‌ها اشاره کرد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند راحت‌تر بتوانند نُت‌های بالا را بخوانند. دستیار مجازی صوتی دیجِی کارائوکه (DJ Karaoke) یکی دیگر از قابلیت‌های در خور توجه روکسی است که با بهره‌گیری از آن می‌توانید فقط با صدای خودتان و بدون لمس گوشی یا تبلت‌‌، آهنگ‌های مختلف را انتخاب یا بین اپلیکیشن‌های مختلف سوییچ کنید؛ بنابراین، می‌توانید بدون اینکه چشم از جاده بردارید به بازخوانی ادامه دهید یا آهنگ جدیدی را برای بازخوانی انتخاب کنید. شبیه‌سازی صدای سه‌‌ بعدی یکی دیگر از قابلیت‌های روکسی است که می‌تواند باعث فراگیر‌تر‌ شدن صدا و انتقال بهتر آن به گوش تمام سرنشینان خودرو شود. اگر یکی از سرنشیان خودرو گوشی دیگری داشته‌ باشد، می‌توانید صدایتان را ضبط و با آن پخش کنید. در آینده، نسخه‌ی دیگری از روکسی همراه‌ با دوربین عرضه خواهد شد که می‌توانید با نصب آن روی داشبورد، از خوانندگی‌تان فیلم بگیرید.

گجت Roxie برای کارائوکه

 

گوشی هایسنس با نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی

نمایشگرهای مبتنی بر فناوری جوهر الکترونیکی انرژی بسیار اندکی مصرف می‌کنند ولی به دلیل سیاه‌وسفید بودن و دیگر ضعف‌ها عمدتا به‌ عنوان کتابخوان الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان، شرکت هایسنس در نمایشگاه CES 2020 از یک گوشی مجهز به نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی رونمایی کرد. البته این اولین تلاش شرکت هایسنس در این حوزه محسوب نمی‌شود و سال گذشته هم هایسنس ۵ معرفی شد که از نمایشگر جوهر الکترونیکی سیاه و سفید بهره می‌برد. اما رنگی بودن این نمایشگر جدید، اگرچه نمی‌توان از آن برای تماشای ویدیو یا اجرای بازی‌ها استفاده کرد، جذابیت آن را افزایش می‌دهد. در این میان هایسنس اعلام کرده که نمایشگر جدید نسبت به نسل‌های قبلی از لحاظ رفرش ریت هم حرف بیشتری برای گفتن دارد. هنوز معلوم نیست که آیا این گوشی اصلا روانه‌ی بازار می‌شود یا نه زیرا حتی نام آن هم اعلام نشده است. در هر صورت نمایشگاه CES 2020 مکان مناسبی برای ارائه‌ی تکنولوژی‌های نوآورانه است و گوشی مبتنی بر نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی یکی از گجت‌های قابل توجه این نمایشگاه محسوب می‌شود.

گوشی هایسنس با نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی

 

کفی کفش هوشمند Nurvv

کفی‌های هوشمند پیش از این هم به بازار معرفی شده بود، اما شرکت Nurvv می‌گوید اگر دونده هستید، کفی‌های آن‌ها قطعا به دردتان خواهد خورد. کفی کفش Nurvv Run دارای ۳۲ حسگر است که با کمک اپلیکیشن موبایل و ردیاب‌های GPS می‌تواند اطلاعات جالبی را در حین دویدن و پس از آن در اختیار شما قرار دهد. با کمک این کفی می‌توانید اطلاعات استانداردی مثل آهنگ حرکت، اندازه قدم‌ها و شتاب کلی را از طریق بازخوردهای صوتی-تصویری و هپتیک دریافت کنید. با این حال، از طریق اپلیکیشن اختصاصی این شرکت امکان دسترسی به اطلاعات دقیق‌تری مثل حالت پشت قوزک پا، برخوردهای پا با زمین و غیره هم وجود دارد. با کمک این اطلاعات می‌توانید تکنیک دویدن خود را اصلاح نمایید تا بیشترین بهره‌وری را پیدا کنید. Nurvv سیستمی به نام Run دارد که به شما می‌گوید چه زمانی باید سبک‌تر ورزش کنید یا چه موقعی به استراحت نیاز دارید. این سیستم مشکلات شما را شناسایی کرده و پیش از بروز مصدومیت آن‌ها را به اطلاع‌تان می‌رساند. علاوه بر این، اگر بیش از اندازه ورزش کنید، به شما توصیه می‌کند که به چه مقدار استراحت نیاز خواهید داشت. پیش‌خرید کفی‌های Nurvv از امروز آغاز می‌شود و در شش اندازه با قیمت ۳۰۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. عرضه این محصول از ۲۰ ژانویه صورت می‌گیرد و اپلیکیشن آن علاوه بر اندروید و iOS با اپل واچ و +ANT نیز سازگار است. متاسفانه قیمت این کفی کمی بالاست و نمونه‌های مشابهی در بازار وجود دارد که با قیمت پایین‌تر عملکرد تقریبا مشابهی دارند. ولی مزیت محصول Nurvv این است که اجازه می‌دهد کفش خودتان را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد این کفی برای دونده‌های عادی که صرفا می‌خواهند شتاب و میزان مصرف کالری خود را ببینند در نظر گرفته نشده باشد. Nurvv Run اطلاعات تخصصی زیادی ارائه می‌کند که علاقه‌مندان به دویدن می‌توانند از آن برای بهتر دویدن کمک بگیرند و استقامت خود را برای مسابقات ماراتن بالا ببرند.

کفی کفش هوشمند Nurvv

 

دستگاه حمل شخصی SEGWAY S-Pod

SEGWAY ایده ساخت اسکوتر با صندلی را عملی کرد، این دستگاه به نوعی یک ویلچر برقی، اسکوتر دارای صندلی یا یک دستگاه حمل شخصی محسوب می‌شود. عملکرد دستگاه با دو چرخ دارای تعادل، حرکت با موتور برقی با سرعت ۲۴ مایل در ساعت و صندلی که قابل نشستن است، آن را بیشتر برای معلولان یا افراد دارای ناتوانی‌های جسمی مناسب می‌کند. البته افراد معمولی که تمایل به ایستادن بر روی اسکوتر ندارند می‌توانند از S-Pod برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. اسکوتر صندلی‌ دار جدید SEGWAY با جوی‌ استیک هدایت می‌شود و برای ایمنی بیشتر به ویژگی‌هایی مانند ترمز خودکار، چراغ راهنمای و سیگنال چرخش مجهز است.

دستگاه حمل شخصی SEGWAY S-Pod

مانیتور سامسونگ اودیسه G9

مانیتور‌های خمیده، جذاب‌ترین وسیله برای گیمر‌ها در لیست بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه CES به شمار می‌آیند. مانیتور سطح بالا و گران قیمت سامسونگ اودیسه G9، هرچند یک روز قبل از نمایشگاه CES معرفی شد، اما برای اولین بار در این رویداد به نمایش گذاشته شد و کاربران توانستند آن را مورد آزمایش قرار دهند. این مانیتور ۴۹ اینچ پهنا دارد، یعنی تقریبا به اندازه یک تلویزیون بزرگ، البته طول کشیده و خمیده مانیتور باعث می‌شود تا مانند یک تلویزیون ۵۰ اینچ، جاگیر نباشد و به راحتی بر روی یک میز کامپیوتر اندازه متوسط، جا شود. اودیسه G9 از پنل QLED استفاده می‌کند. رزولوشن ۱۴۴۰p، زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه و پشتیبانی از نرخ تازه‌ سازی تا ۲۴۰ هرتز، از مشخصات فوق‌العاده این مانیتور هستند. البته سامسونگ دو ویژگی اختصاصی گیمینگ نیز به مانیتور خود افزوده است، این دو ویژگی پشتیبانی از FreeSync 2 کارت‌های گرافیک AMD و G-Sync کارت‌های گرافیک NVIDIA است.

مانیتور سامسونگ اودیسه G9

 

فناوری دوربین سه گانه استون مارتین

استون‌ مارتین به‌ دنبال بهبود دید رانندگان خودروهای لوکس خود است. در‌ این‌ زمینه، این خودروساز بریتانیایی با همکاری شرکت جنتکس ( Gentex ) سیستمی مبتنی‌ بر دوربین تولید کرده است که آینه‌ی عقب را به صفحه‌‌ نمایشی تفکیک‌شده بدل می‌کند. این سیستم بدون حذف آینه‌ی عقب خودرو با استفاده از تکنولوژی جدید و دوربین‌های تعبیه‌شده روی سقف و کنار خودرو نمایی از عقب و اطراف خودرو را به‌ صورت لحظه‌ای روی آینه‌ی عقب نمایش می‌دهد. این شرکت در نمایشگاه ۲۰۲۰ CES این سیستم جدید را رونمایی کرده است. استفاده از دوربین‌های جانبی و آینه‌های عقب دیجیتال مدتی است در خودروهای مختلف به‌ کار می‌رود؛ اما به‌ نظر نمی‌رسد این سیستم‌ها بتوانند به‌ زودی جای آینه‌های معمولی را به‌ طور کامل بگیرند. به‌ همین‌ دلیل، استون‌ مارتین با ترکیب تکنولوژی‌های جدید و آینه‌های معمولی تصمیم گرفته است راه‌ حلی بینابین پیشنهاد دهد. آینه‌‌ عقب جدید استون‌ مارتین که با همکاری جنتکس ساخته شده، می‌تواند به‌طور کامل به نمایشگر تبدیل شود و نمایی همه‌جانبه از خودرو ارائه دهد. این آینه به سیستم خاموشی خودکار مجهز است که می‌تواند در زمان استفاده‌ نکردن به‌ عنوان نمایشگر، به حالت عملکرد عادی به‌ عنوان آینه الکتروکرومیک بازگردد. این آینه به راننده اجازه می‌دهد حالت دلخواه خود از نمای دوربین‌ها را انتخاب کند. برتری این سیستم در مقایسه‌ با تکنولوژی‌های مشابه در این است که استون‌ مارتین با ادغام تکنولوژی جدید با آینه‌های معمولی جلو هرگونه ایراد فنی در دوربین‌ها یا کارکرد نامناسب در شرایط آب‌ و هوایی بد را گرفته است. همچنین، این سیستم به تنظیم‌ کننده‌ی خودکار مجهز است که با تشخیص تغییر زاویه‌ی آینه‌ها به‌ وسیله راننده می‌تواند زاویه‌ی دوربین‌ها را برای ایجاد نمای بهینه از اطراف خودرو تغییر دهد. به‌ علاوه، آینه‌‌ عقب جدید استون‌ مارتین می‌تواند در انواع صاف و خمیده تولید شود تا با استانداردهای محلی کشورهای مختلف هماهنگ باشد. انتظار می‌رود از این آینه در مدل‌های آینده‌ی استون‌ مارتین استفاده شود.

فناوری دوربین سه گانه استون مارتین

 

دل Concept Ori

Dell Concept Ori تا حدود زیادی به لپ تاپ لنوو X1 Fold شبیه است. این لپ تاپ ۱۳ اینچی، از نمایشگری ۱۳ اینچی، با کیفیت +QHD بهره‌ می‌برد که در موارد لزوم، می‌توان آن را همانند یک گوشی تاشو جمع کرد تا به اندازه یک کتاب معمولی درآید. اگرچه کمی چین خوردگی در بخش میانی دستگاه دیده می‌شود، اما آنقدرها آزاردهنده نیست. متاسفانه در رابطه با مشخصات فنی این محصول اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما از ظاهر آن مشخص است که در حال حاضر هیچ صفحه کلیدی برای آن وجود دارد که می‌توان آن را یک نقطه اختلاف با محصول لنوو و یک نقطه ضعف تلقی کرد. البته با عرضه رسمی این محصول، قطعا شاهد فروش صفحه کلید به عنوان لوازم جانبی این محصول خواهیم بود. مسئولین شرکت دل در مصاحبه‌ای اعلام کردند امکان فروش گسترده این محصول وجود دارد اما فعلا این یک طرح مفهومی است و مشخص نیست چه زمانی رسما وارد بازار می‌شود. اگرچه نمی‌توان این محصول را جز محصولات تاشو بازار معرفی کرد، اما اینکه می‌بینیم یک شرکت دیگر نیز به جمع حامیان این فناوری پیوسته، بسیار خبر خوشحال کننده‌ای است.

دل Concept Ori

 

ال‌جی Signature OLED R

اگر در حساب بانکی خود حدود ۶۰ هزار دلار پول اضافی دارید و می‌خواهید آن را برای یک تلویزیون بسیار پیشرفته و جذاب هزینه کنید، تلویزیون ۶۵ اینچی Signature OLED R را که یکی از بهترین و البته جذاب‌ترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020 است به شما توصیه می‌کنیم. مهم‌ترین مشخصه این تلویزیون انعطاف‌پذیر این است که به طور کامل در محفظه موردنظر جمع می‌شود تا فقط در مواقع موردنظر بتوانید این پنل را پدیدار کنید. علاوه بر این، این مدل می‌تواند بر روی سقف نصب شود تا به‌صورت پرده پروژکتور پایین بیاید. اگرچه این تلویزیون سال گذشته در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد، ولی مدل جدید آن دارای پردازنده تازه‌نفس A9 است و این یعنی از برخی ویژگی‌های جذاب تلویزیون NanoCell بهره می‌برد. ال‌جی در مورد این تلویزیون هم تاریخ عرضه مشخصی اعلام نکرده است.

ال‌جی Signature OLED R

 

سامسونگ Q950TS

تلویزیون Q950TS جدیدترین پرچم‌ دار سامسونگ در زمینه تلویزیون‌ها است و یکی از بهترین تلویزیون‌ها و گجت‌های نمایشگاه CES 2020 محسوب می‌شود. مهم‌ترین مشخصه آن هم حذف حاشیه‌های پنل این محصول است که فقط در بخش پایینی می‌توان حاشیه‌ی بسیار باریکی را مشاهده کرد. به همین خاطر این تلویزیون موفق شده نسبت ۹۹ درصدی نمایشگر به بدنه را عملی کند. این تلویزیون ۸۵ اینچ ۸K از نمایشگر LCD بهره می‌برد و پردازنده قدرتمند آن هم می‌تواند محتواهای مبتنی بر رزولوشن‌های مختلف را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به ۸K برساند. در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه این محصول هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

سامسونگ Q950TS

 

نیکون Coolpix P950

شرکت نیکون از نسخه به‌ روز شده دوربین Coolpix P900 با نام Coolpix P950 رونمایی کرد. هرچند این دوربین به اندازه زوم ۳۰۰۰ میلی متری P1000 خوب نیست، اما از قابلیت بزرگ‌نمایی ۸۳ برابری برخوردار است که در دوربین‌های ۳۵ میلی متری معادل زوم ۲۰۰۰ میلی متری در نظر گرفته می‌شود. این میزان از زوم برای تصویربرداری از هواپیماهایی که از جلوی ماه می‌گذرند یا درخشش چشم پرندگان در فواصل دور کافی است. با وجود این که Coolpix P950 از همان سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۳ اینچی استفاده می‌کند، اما مقدار نقاط EVF آن ۲.۴ میلیون است که دو برابر رزولوشن مدل قبلی به حساب می‌آید. این دوربین حالا می‌تواند فیلمبرداری ۴K انجام دهد و در نتیجه توانایی ضبط آن از فواصل دورتر ارتقا می‌یابد. چنین قابلیتی به منظور عکاسی از حیات وحش یا ورزش بسیار مفید خواهد بود. Coolpix P950 می‌تواند با نرخ ۷ فریم بر ثانیه و در شرایط کم‌نور با ISO 6400 تصویربرداری کند. این دوربین از قابلیتی اختیاری به نام DF-M1 بهره‌مند است که به شما در پیدا کردن سوژه‌ها و عکاسی از فواصل دور کمک می‌کند. Coolpix P950 از ماه فوریه با قیمت ۸۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.

نیکون Coolpix P950

 

Withings ScanWatch

شرکت Withings سال گذشته با معرفی دو ساعت هوشمند هیبریدی Move و Move ECG سروصدا به راه انداخت و در نمایشگاه CES 2020 تصمیم گرفته از ساعت هوشمند مبتنی بر طراحی کلاسیک رونمایی کند. این ساعت صرفاً از ظاهر جدید بهره نمی‌برد بلکه دارای قابلیت نوار قلب داخلی است که در هر زمان می‌تواند وضعیت قلب کاربر را بررسی کند. در ضمن باید به سنسور SpO2 هم اشاره کنیم که سطح اکسیژن خون را در طول شب مورد بررسی قرار می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که ساعت مذکور به‌زودی مجوز سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت می‌کند که موضوع مهمی محسوب می شود. با این کار، ساعت ScanWatch تنها ساعت هوشمند هیبریدی جهان خواهد بود که می‌تواند علائم اولیه مربوط به اختلالات خواب و آریتمی قلب را تشخیص بدهد.
Withings ScanWatch
 
 

Acer Concept D7 Ezel

لپ تاپ‌های ایسر را در نمایشگاه CES 2020 دو مدل Acer Concept D7 Ezel و Acer Concept D7 Ezel Pro تشکیل داده و با هدف جذب هنرمندهای دیجیتال و مهندسین، طراحی شده‌اند. ویژگی شاخص این محصول، نمایشگر گردان آن است که در هر جهت، بنا به استفاده کاربران می‌چرخد. سوا از شکل معمول لپ تاپ، اگر نمایشگر را به جلو هدایت کنید، می‌توانید به کمک لولاهای نگهدارنده، آن را به سمت بالا هدایت کنید تا به سادگی به صفحه کلید نیز دسترسی داشته باشید. این محصول همچنین به یک قلم دیجیتالی Wacom EMR نیز مجهز شده تا کار طراحی روی نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ۴K آن، لذت بخش‌تر و کاربردی‌تر باشد. سخت‌افزار این محصول را یک پردازنده نسل ده اینتل از سری H تشکیل داده که بسته به مدل‌های مختلف، تا ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD از نوع NVMe PCIe نیز آن را همراهی می‌کند. شاید بتوان نقطه قوت این محصول را مجهز شدن آن به گرافیک‌های فوق‌العاده قدرتمند RTX 2070 و RTX 2080 دانست که در حال حاضر جدیدترین گرافیک‌های شرکت انویدیا به حساب می‌آیند. این محصول در بخش اتصالات نیز حسابی تنوع دارد و با دو پورت تاندربولت ۳، اسلات کارت حافظه، یک DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0، روانه بازار می‌شود. در مدل پرو اما یک سری قابلیت‌های بیشتر نیز اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پردازنده زئون اینتل، گرافیک Quadro RTX انویدیا، پشتیبانی از رم ECC و ویندوز ۱۰ نسخه پرو نام برد. لازم به ذکر است که این دو محصول از نظر ظاهر هیچ تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. Acer ConceptD 7 Ezel و نسخه پرو آن در شمال آمریکا و اروپا راهی بازار خواهند شد اما زمان انتشار آن‌ها مشخص نیست. محصول استاندارد در مدل پایه، ۲.۶۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که این مقدار برای مدل پرو به ۳.۰۹۹ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

Acer Concept D7 Ezel

 

Concept Duet

لپ تاپ Dell Concept Duet بسیار شبیه به سرفیس نئو، محصول مورد انتظار مایکروسافت است. با این تفاوت که نماینده دل همانند محصول قبل، یک طرح مفهومی است و به این زودی‌ها شاید نتوانیم آن را در بازار مشاهده کنیم. این دستگاه از بیرون کمی شبیه به Dell XPS 13، محصول ۲ در ۱ دل بوده و حتی اندازه نمایشگر Full HD آن‌ها نیز ۱۳.۴ اینچ است. اما در بخش داخلی لپ تاپ، از همان صفحه کلید تفاوت آغاز می‌شود. جایی که این محصول از یک نمایشگر دوم نیز در زیر صفحه کلید بهره می‌برد که جلوه زیبایی به آن می‌دهد. حین معرفی این دستگاه، ویدئویی از یک کنفرانس در نمایشگر اصلی به نمایش درآمد در حالی که این امکان وجود داشت تا با یک قلم مخصوص، در نمایشگر دوم نیز نوت برداری کرد. همچنین می‌توان این محصول را به عنوان یک کتاب الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار داد که هر نمایشگر آن چیز مجزایی را به تصویر می‌کشد. خوشبختانه این لپ تاپ یک صفحه کلید نیز به همراه دارد که می‌توان آن را درست بالای نمایشگر ثانویه متصل کرد. اندازه این صفحه کلید نیز به اندازه‌ای کوچک شده تا هم تایپ با آن آسان باشد، هم فضای کافی برای کار با نمایشگر ثانویه و ترک‌پد در اختیار کاربر قرار گیرد.

Concept Duet

 

Intel Horseshoe Bend prototype

ظاهرا نمایشگاه CES 2020، حداقل در بخش لپ تاپ‌ / تبلت، به انحصار محصولات تاشو درآمده که این مسئله حتی پای اینتل را نیز به بازی باز کرده است! Horseshoe Bend نام محصول جدید اینتل بوده که یک محصول مفهومی با نمایشگری ۱۷ اینچی است. البته این در صورتی است که لپ تاپ را کاملا باز کنید. حتی پایه نگه‌ دارنده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده که آن را شبیه به یک کامپیوتر یکپارچه می‌کند. اینتل این محصول را به گونه‌ای طراحی کرد که می‌توان در یک بخش آن به هنگام تا شدن،‌ فیلم یا ویدئو مشاهده کرد و در بخش دیگر، نوشته‌ای را مطالعه کرد. در بخش سخت‌افزار، Horseshoe Bend به یک پردازنده از سری مورد انتظار Tiger Lake مجهز شده که مدل دقیق آن مشخص نشده است. همچنین در رابطه با مشخصات دیگر این محصول نیز اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. تجربه کاربری این لپ تاپ نباید با دیگر لپ تاپ‌های تاشو فرق خاصی داشته باشد. جز اینکه یک نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی در این محصول باعث شده چه در حالت کاملا باز و چه در حالت جمع شده، اندازه بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار گیرد.

Intel Horseshoe Bend prototype

 

طرح مفهومی مرسدس بنز با الهام از فیلم آواتار

خودروی جدید مرسدس بنز که با نام Vision AVTR از آن یاد می‌شود، دارای زبان طراحی وحشیانه و جدیدی است که بر اساس اعلام مسئول این شرکت آلمانی، از فیلم آواتار الهام گرفته شده است. بد نیست بدانید که در طراحی این خودرو، از جیمز کامرون، کارگردان فیلم آواتار نیز کمک گرفته شده است. در قسمت پشت بدنه این خودرو، شاهد ۳۳ قطعه با قابلیت جدا شدن از بدنه هستیم که مسئولان مرسدس بنز، نام آنها‌ را Bionic Flaps گذاشته‌اند و طبق اعلام این افراد، این قطعات قابلیت برقراری ارتباط با انسان‌های اطراف خود را دارا هستند. همچنین تایرهای این خودرو با ظاهر دایره‌ای شکل عجیبی همراه است که طبق اعلام مدیران مرسدس بنز، در طراحی آنها از دانه‌های درختانی که در فیلم آواتار وجود داشت، الهام گرفته شده است. بد نیست بدانید که این تایرها قابلیت چرخش را نیز دارا هستند و به این ترتیب، این خودرو قادر است تا به صورت مورب حرکت کند. مانند سایر خودروهای مفهومی، قرار گرفتن درون این خودرو، مانند سفر به آینده است. در حالی که فضای داخل این خودرو بسیار زیاد است، مدیران مرسدس بنز ایده‌های بسیار زیادی برای داخل آن دارند، چیزی شبیه به خودروهایی که در فیلم آواتار دیدیم. یکی از نکات جالب توجه، فقدان فرمان در این خودرو است. از آنجا که این طرح مفهومی به آینده تعلق داشته و به صورت خودران هدایت می‌شود، لذا اثری از این قطعه در آن دیده نمی‌شود. به جای آن، افراد حاضر در این خودرو می‌توانند از طریق نمایشگری که در مرکز کنسول این خودرو قرار گرفته، با آن ارتباط برقرار نمایند. زمانی که انگشتان شما روی این نمایشگر قرار گیرد، این نمایشگر به همراه صندلی‌های مسافرین با ضربان قلب شما می‌لرزند. این خودرو همچنین قابلیت شناسایی افراد خانواده قرار گرفته در این خودرو را خواهد داشت. به این ترتیب والدین قادر خواهند بود تا از طریق نمایشگر درون خودرو، فرزندان خود را کنترل کنند. همچنین افرادی که در صندلی‌های عقب مستقر می‌شوند، به بازی‌های مخصوصی در زمینه واقعیت مجازی مجهز خواهند بود. Vision AVTR به وسیله باتری گرافینی اورگانیک سلولی هدایت می‌شود و عملا به هیچ یک از مواد معدنی که در کره زمین یافت می‌شود، نیاز نخواهد داشت. همچنین بدنه داخلی این خودرو از پلاستیک بازیافت شده و چرم حیوانات گیاه‌خوار تولید شده است.

طرح مفهومی مرسدس بنز با الهام از فیلم آواتار

 

دوربین نورافکن Pro 3 آرلو

آرلو ( Arlo ) شرکتی است که عمدتاً دوربین‌های امنیتی خانگی برای محیط بیرون تولید می‌کند و تولیدات این شرکت از توان باتری برای فعالیت استفاده می‌کنند. این شرکت با محصول جدیدش، دوربین امنیتی نورافکن Pro 3، در رویداد CES 2020 حضور یافته‌ است. این دوربین امنیتی امکان ضبط و پخش ویدئوهای زنده با کیفیت ۲K HD را دارد. همچنین دید‌ در‌ شب، زاویه‌ی دید ۱۶۰ درجه، صوت دوطرفه، سیستم هشدار داخلی و چراغ‌های LED از ویژگی‌های شاخص این دوربین است. محصول جدید آرلو باتری قابل‌شارژ دارد و این شرکت ادعا کرده‌ دوربین مذکور اولین دوربین کاملا بی‌سیم در بازار دوربین‌های امنیتی است. به‌ نظر می‌رسد دوربین نورافکن Pro 3 شرکت آرلو در بهار امسال با قیمت ۲۵۰ دلار وارد بازار شود.

دوربین نورافکن Pro 3 آرلو


 

دوربین ماژولار Insta360 با لنز اکشن ۳۶۰ درجه‌ای

کمپانی Insta360 سازنده دوربین‌های اکشن و ۳۶۰ درجه‌ای، بالاخره با ترکیب این دو ویژگی در دوربین جدیدی به نام One R در نمایشگاه CES 2020 از محصولی رونمایی کرد که بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش می‌دهد. اگرچه در حال حاضر تمام جزئیات مربوط به این دوربین منتشر نشده، اما طراحی ماژولار این دستگاه کمک زیادی به افزایش قابلیت‌های آن می‌کند. دوربین Insta360 One R به شکلی طراحی شده که می‌توانید قطعات و لوازم آن را به صورت جداگانه تهیه و روی دستگاه سوار کنید. با این حال، مدلی پایه از این دستگاه وجود دارد که مجهز به لنز عریض ۴K و لنز ۳۶۰ درجه‌ای است. لنز عریض قادر به ضبط ویدیو با کیفیت ۴K و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است و می‌تواند اسلوموشن ۸x ضبط کند. علاوه بر این، کنار آن ماژولی لمسی قرار گرفته که می‌توانید از آن در جلو یا عقب دستگاه استفاده کنید. این ماژول برای نمایش دقیق و با دامنه بالای تصاویر از فناوری Color Plus استفاده می‌کند که دارای HDR و دقت رنگ زیادی است. Insta360 در لنز ۳۶۰ درجه‌ای خود هم مجهز به همین فناوری است. این لنز در واقع لنزی دوگانه است که می‌تواند در عقب و جلو تصویربرداری داشته باشد. دوربین One R به جز مدل پایه دارای در دو بسته دیگر روانه بازار می‌شود. اولی با همکاری شرکت Leica ساخته شده که شامل یک لنز عریض ۱ اینچی است و می‌تواند ویدیوهای ۵٫۳K یا تصاویر ۱۹ مگاپیکسلی تهیه کند. دیگری ماژولی برای اتصال به درون‌هاست که به منظور تصویربرداری‌های هوایی استفاده می‌شود و اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. قیمت این دوربین بسته به مدل‌ها و قطعاتی که روی آن سوار می‌شود، بسیار متفاوت خواهد بود. مدل پایه این دستگاه با قیمت ۴۷۹ دلار از ماه ژانویه به بازار می‌آید. البته این مدل لنز ۱ اینچی ندارد، ولی در صورتی که خواستار خرید مدل مربوطه باشید باید ۷۰ دلار بیشتر یعنی ۵۵۰ دلار پول بپردازید.

دوربین ماژولار Insta360 با لنز اکشن ۳۶۰ درجه‌ای

گلکسی کروم بوک سامسونگ

سامسونگ امروز از کروم‌ بوک جدیدی رونمایی کرد که با مکانیزم ۲ در ۱ خود از طراحی آلومینیوم صنعتی جذابی برخوردار است. گلکسی کروم‌ بوک جدید این شرکت ظریف‌ترین کروم‌ بوک سامسونگ است که ضخامت آن به ۹.۹ میلی متر می‌رسد و در رنگ‌های قرمز و خاکستری به بازار می‌آید. این محصول هم مثل اکثر لپتاپ‌های اخیر سامسونگ از نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با کیفیت ۴K UHD AMOLED HDR400 بهره می‌برد که حاشیه‌های آن صرفا ۳.۹ میلی متر است. قلم داخلی گلکسی کروم‌بوک جدید سامسونگ قابلیت‌های این دستگاه و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. این لپتاپ در بخش سخت‌افزار از نسل دهم پردازنده Core i5 اینتل، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD و WiFi 6 استفاده می‌کند. ابعاد این دستگاه ۳.۲ در ۲۰۳ در ۹.۹ میلی متر و وزن آن ۱.۰۴ کیلوگرم است. سامسونگ در بخش کیبورد دوربینی ۸ مگاپیکسلی و روی نمایشگر دوربینی ۱ مگاپیکسلی قرار داده است. این دستگاه بلندگوی استریو دارد و از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. کروم‌ بوک سامسونگ مجهز به دو درگاه USB-C است و جک ۳.۵ میلی متری هدفون هم دارد. باتری این دستگاه یک باتری ۴۹.۲ وات ساعتی است.

گلکسی کروم بوک سامسونگ

لوگوی جدید سونی برای PlayStation 5

سونی در CES 2020 خبری کوتاه اما نه چندان جذاب درباره برند پلی استیشن اعلام کرد. جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی روی صحنه رفت و ضمن رونمایی از لوگوی PS5 به چند قابلیت سخت‌افزاری از کنسول آتی این شرکت اشاره کرد که تمام این قابلیت‌ها قبلا معرفی شده بود. آقای رایان متذکر شد که در ماه‌های پیش رو باید منتظر اخبار بیشتری درباره پلی استیشن ۵ باشیم. او و همکارانش در بخش دیگری از رویداد سونی آمارهای تازه‌ای درباره فروش پلی استیشن ۴ و بازی‌های آن منتشر کردند که به خودی خود جالب توجه است. سونی در مجموع ۱۰۶ میلیون پلی استیشن ۴ و ۵ میلیون پلی استیشن VR فروخته است. مجموع فروش بازی‌های این شرکت به ۱.۱۵ میلیارد می‌رسد و تعداد کاربران فعال ماهانه در سرویس پلی استیشن نتورک نیز ۱۰۳ میلیون برآورده شده که از این تعداد ۳۸ میلیون نفر اشتراک پلی استیشن پلاس دارند.

لوگوی جدید سونی برای PlayStation 5

 

عینک واقعیت افزوده پاناسونیک، با پشتیبانی از فناوری HDR

در حالی که هدست‌های واقعیت افزوده در حال حاضر هیچ پیشرفتی را به خود ندیده‌اند و بیشتر به عینک‌هایی که اسکی بازها از آن استفاده می‌کنند، شباهت دارند، اما پاناسونیک در نمایشگاه جهانی CES 2020 آمده است تا تغییراتی هرچند اندک در این زمینه ایجاد نماید. پنل‌های میکرو اولد تعبیه شده در عینک واقعیت افزوده پاناسونیک که با همکاری دو شرکت Panasonic و Kopin تولید شده است، از رزولوشن بالایی برخوردار است. همچنین این عینک واقعیت افزوده را می‌توان اولین محصولی به حساب آورد که از HDR پشتیبانی می‌کند که در بررسی‌های اولیه در نمایشگاه CES 2020، بسیار هیجان انگیز و تأثیر گذار بود. ایربادهایی که برای این محصول در نظر گرفته شده، توسط پاناسونیک طراحی شده و با دریاورهای Technics، صدایی داینامیک با کیفیت بالا را در اختیار کاربر می‌گذارد. پاناسونیک همچنین مدعی شده است که از تکنولوژی پردازش سیگنالی خاصی که در تلویزیون‌ها و دستگاه های بلوری این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ساخت عینک واقعیت افزوده بهره برده است. البته عینک واقعیت افزوده پاناسونیک با محدودیت‌هایی نیز روبرو است. پنل‌های Micro OLED قرار گرفته در این عینک واقعیت افزوده، تا حدودی از چیزی که باید باشند، کوچک‌تر به نظر می‌رسند. کوچک بودن این پنل‌ها باعث می‌شود تا فضای دید محدود‌تری را نسبت به هدست‌های واقعیت افزوده در اختیار داشته باشید. همچنین وزن این عینک واقعیت افزوده تا حدودی سنگین به نظر می‌رسد و هنگام نگاه به جلو، روی بینی شما لیز خواهد خورد. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد فروش این عینک واقعیت افزوده در قالب یک محصول تجاری را نداشته باشد و به جای آن، به عنوان اهداف بلند مدت تبلیغاتی به آن نگاه می‌کند. از آنجایی که بازی‌های المپیک در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می‌شود، برندهای ژاپنی این روزها حرف و حدیث‌های زیادی را پیرامون محصولات واقعیت افزوده، برای جلب نظر حضار مطرح می‌کنند. با استفاده از این محصول کمپانی Panasonic، به نظر می‌رسد که آینده عینک‌های واقعیت افزوده با بهتر شدن کیفیت تصویر و تغییراتی در ابعاد و اندازه آن‌ها، بهتر و مناسب‌تر خواهد بود.

 

اطلاعات تکميلي