چراغ Downlight چیست؟

نورپردازی، جزئی ضروری در هر خانه امروزی است و این ضرورت نه فقط به این خاطر است که می توانید با کمک آن کارهای روزمره را انجام دهید بلکه بیشتر به این خاطر است که نورپردازی یک احساس زندگی و محیط زندگی واقعی را ایجاد می کند. یکی از محبوب ترین چراغ های استفاده شده در خانه Downlight است. 

 

چراغ Downlight

 

چراغ Downlight چیست؟

یک چراغ Downlight را می توان به عنوان لامپی تعریف کرد که در داخل سقف احاطه شده است و نور را در یک پرتو باریک به سمت پایین می تاباند. مانند یک نورافکن باریک. وقتی این چراغ روشن می شود، اینطور به نظر می رسد که نور از سوراخ های سقف بیرون می درخشد.

چراغ Downlight

چراغ Downlight دارای یک جایگاه مخصوص است که در داخل سقف، لامپ و ترانسفورماتور (در صورت لزوم) قرار گرفته تا ولتاژ قدرت را به یک موردی که برای استفاده Downlight ایمن است تبدیل نماید. گاهی در کشورهای مختلف از چراغ Downlight با عنوان های متفاوتی همچون recessed light یا pot light یا can light یاد می شود. در ایران نیز گاهی با همین نام Downlight (دانلایت) و یا چراغ سقفی توکار یا لامپ سقفی توکار معروف است.

 

چراغ Downlight

 

انواع Downlight ها

تمام Downlight ها از نظر شکلی به صورت گرد هستند، اما با این وجود انواع مختلفی از downlight وجود دارد که می توانید از بینشان انتخاب کنید. تفاوت در درجه اول در نوع لامپ است که شما استفاده می کنید. در حال حاضر رایج ترین نوع لامپ مورد استفاده در چراغ downlight لامپ هالوژنی است اما شما به تدریح متوجه خواهید شد که لامپ های CFL (لامپ های فلورسنت فشرده یا همان لامپ کم مصرف) و لامپ های LED به دلیل محبوبیت بیشتر انرژی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بسته به نوع لامپی که شما استفاده می کنید، چراغ downlight می تواند کم نور باشد.

 

چراغ Downlight

 

مزایای Downlightها

Downlightها می تواند یک انتخاب عالی برای نورپردازی خانه شما باشند. چراکه آنها را می توان در هر نقطه از خانه – مثلاً در اتاق نشیمن، در اتاق خواب، در حمام، آشپزخانه، و یا حتی در زیر کابینت آشپزخانه- نصب نمود.

چراغ های downlight همچنین از لحاظ مقدار و نوع نوری که ارائه می دهد بسیار انعطاف پذیر هستند. به عنوان مثال، آنها برای استفاده به عنوان نورپردازی کاری، که در آن شما به مقدار زیادی نور نیاز دارید کاملاً مناسب هستند. علاوه بر آن، آنها همچنین برای نورپردازی محیطی نیز مناسب هستند.

چراغ های downlight خیلی زیبا به نظر می رسند! بخصوص اگر شما نمی خواهید از چراغ آویز یا یک چراغ بزرگ در اتاق خود استفاده کنید Downlightها بسیار تمیز ، ساده و عالی هستند.

 

اطلاعات تکميلي