تامین برق، با کمک امواج اقیانوسی

   اهمیت انرژی در دنیای امروز به حدی مهم است که سبب شده بسیاری از محققان، دانشمندان و طراحان به سمت نوآوری و خلق آثاری ارزشمند روی آورند.

 

788888888888888888882.jpg

 

   مارگوت کراسوجویچ طراح و سازنده نسل جدیدی از خانه هایی است که با استفاده از انرژی امواج جزر و مدی دریا قادر به تولید الکتریسیته هستند. این خانه با مهار انرژی امواج جزر و مدی و همچنین استفاده‌ کمکی از انرژی خورشیدی، از نظر تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خود به خودکفایی دست یافته است.

 

 

   این سازه از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل شده که از نظر ظاهری شبیه به دو صدف است که در یکدیگر ادغام شده‌اند. بخش ثابت آن باعث اتصال سازه به ساحل توسط یک پایه ماسه ای شده و سلولهای خورشیدی نیز روی آن جای گرفته است. شناوری خانه نیز محصول بخش متحرک این سازه است که بصورت آزادانه حرکت می کند.

 

 

   در بخش دوم تامین انرژی این خانه که به کمک نیروی امواج تامین می شود سعی شده، تمام سطح این صدف با خلل و فرج‌هایی پوشیده شود تا امکان به جریان افتادن آب بین قسمت‌های بیرونی و درونی خانه مهیا گردد.

 

 

   این خانه علاوه بر تکنولوژیهای یاد شده مجهز به سیستم توربین الکترومغناطیسی است که با کمک آهنرباهای نئودیمیوم (Neodymium) و سیم‌پیچ‌های مسی، در هنگام حرکت آب در حفره‌های بیرونی، الکتریسیته جاری را القا می‌کند. بخش درونی این خانه یعنی ساختار صدف مانند داخلی آن، از آلومینیوم سبک بدون حضور آهن ساخته شده است. انرژی الکتریکی تولید شده در نهایت به یک خازن منتقل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: سازمان انرژیهای نو
  • حوزه کاربرد: استفاده از انرژی امواج برای تولید برق ساختمان