راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان با مشارکت آلمانی ها

   احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت یک هزار مگاوات جزء بزرگترین نیروگاه های جهان است که قرار است با مشارکت آلمان در منطقه سگزی اصفهان ایجاد و راه اندازی شود.

   با اعلام این خبر در مراسم اختتامیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان توسط اشتون جی فلورینگ نماینده شرکت آلمانی مشخص شد آلمان علاقه زیادی در ارائه این فناوری در تمامی جهان دارد و از تجربه های غنی در زمینه تولید انرژی های پاک برخوردار است.

وی با اشاره به ارزشمندی   این منبع بزرگ انرژی که بدون هیچ هزینه ای در اختیار بشر قرار گرفته است افزود: ایران بستر مناسبی برای توسعه این منبع انرژی علی رغم دسترسی به منابع غنی سوخت های فسیلی دارد و توجه خاصی نیز به حمایت از قانون انرژی های پاک از خود نشان داده است. 
اشتون جی فلورینگ اصفهان را یکی از مناسبترین مکانها از لحاظ اقلیم دانست و افزود: ا   ین استان به غایت از موهبت تابش های خورشیدی بهره مند است و این امکان بستری بسیار مناسب برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی است. 
   
اشتون با اشاره به سلامت وسازگاری نیروگاههای خورشیدی با شرایط محیط زیست خاطرنشان کرد: در نیروگاه های خورشیدی از یک کیلووات تابش خورشیدی دوهزار کیلووات انرژی پاک تولید می شود و از انتشار یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن به محیط زیست جلوگیری می کند و طرح نیروگاه خورشیدی در منطقه سگزی با ضمانت بلند مدت ۳۰ ساله عرضه خواهد شد.
   
وی گفت: انرژی تولید شده در نیروگاه خورشیدی سگزی ۴۷۵ هزار خانه را در طول ۳۰ سال آینده از نعمت انرژی پاک بهره مند می سازد که ما با حمایت صمیمانه اعضای شهرداری اصفهان این طرح را به مرحله اجرا می گذاریم.

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: انرژی هاب
  • حوزه کاربرد: تاسیس نیروگاه خورشیدی
  • سازمانهاي وابسته: شهرداری اصفهان- شرکت های آلمانی