ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی با همکاری روسیه در سیریک

   کلنگ احداث نیروگاه بخار 1400 مگاواتی با همکاری شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه و شرکت ایران عمران آذرستان در سیریک در چند روز آینده به زمین زده خواهد شد.

میرمرسل ایزدی‌پور، فرماندار شهرستان سیریک در دیدار با نمایندگان کشور روسیه اظهار کرد: این نیروگاه بخاری برق، در زمینی به مساحت 100 هکتار  در 4 واحد 350 مگاواتی، طی 55 ماه با مشارکت دو شرکت ایرانی و روسی ساخته خواهد شد. این پروژه یکی از طرح‌های توسعه سواحل مکران است که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است. با راه‌اندازی این پروژه ملی زمینه اشتغال بیش از 3500 نفر در منطقه را فراهم می‌کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک تصریح کرد: احداث این پروژه ملی توجه به بزرگ‌ترین زیرساخت منطقه است که باعث توسعه، اشتغال‌زایی و شکوفایی استان و کشور می‌شود.
فرماندار سیریک افزود: در این جلسه ایوانف و پچلیسوف و تاجیک به عنوان نمایندگان شرکت های ایرانی و روسی در خصوص روند و نحوه اجرای پروژه و استفاده از ظرفیت‌های منطقه و نیروهای بومی، سخنانی بیان کردند.
وی خاطرنشان کرد: آئین کلنگ زنی این پروژه ملی در روز های آینده با حضور دکتر جادری استاندار هرمزگان، و مقامات عالی رتبه کشور و روسیه اجرا خواهد شد.

اطلاعات تکميلي

  • منبع: برق نیوز
  • حوزه کاربرد: احداث نیروگاه بخار
  • سازمانهاي وابسته: شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه،شرکت ایران عمران آذرستان