توسعه پایدار در گرو انرژی های پاک

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران گفت: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشید، باد، گرمای زمین، بیوماس و موارد مشابه دیگر می تواند گامی در راستای توسعه پایدار تلقی شود. جعفر محمد نژاد سیگارودی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ایران سرشار از منابع انرژی تجدیدپذیر است که بهره برداری از این منابع می تواند در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست باشد.
وی هم چنین اظهارداشت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور با وجود چالش های زیستی محیطی دیگر یک انتخاب نیست بلکه امری ضروری به نظر می رسد. سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران گفت: استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش‌های تولید و مصرف منابع انرژی و هم چنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.
وی در ادامه افزود: وزارت نیرو بالاخص سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران از دو سال قبل تاکنون به جهت توسعه انرژی های پاک در کشور اقدامات زیادی منجمله حمایت های تشویقی انجام داده است. محمد نژاد سیگارودی تصریح کرد: خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از جمله ابزارهای تشویقی در این خصوص بوده که از ابتدای سال 1394 در مملکت کلید خورده است. وی اذعان داشت: سیاست تعرفه خرید تضمینی از جمله راهکارهای مناسب جهت جلب و جذب سرمایه گذران بخش خصوصی دربخش تولید برق تجدید پذیر است.
سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران افزود: خرید تضمینی برق تولیدی از محل انرژی های تجدیدپذیر سیاستی موفق در زمینه توسعه انرژی های نو در جهان بوده است. وی در ادامه بابیان اینکه قیمت تجهیزات تبدیل انرژی های تجدید پذیر از قبیل خورشید، باد و غیره به برق امروز در دنیا و ایران بالا نیست، اظهارداشت: مطالعات جهانی نشان می دهد که از سه تا چهار سال گذشته تاکنون میزان سرمایه گذاری در حوزه تجدید پذیر دنیا بیش از دو برابر سرمایه گذاری در حوزه انرژی های فسیلی بوده است.
محمد نژاد سیگارودی یادآورشد: توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور می‌شود. برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 به مدت 85 دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اطلاعات تکميلي