دستگاه‌های تصفیه هوا با الهام از آنیون اکسیژن هوا

   آنیون اکسیژن موجود در هوا جزء موادی است که محققان کشور با الهام از آن توانسته اند 3 محصول در زمینه تصفیه هوا عرضه نمایند که فاقد مواد آروماتیک و پروپان است و قادر است هوا را تصفیه و در محیط رایحه طبیعی توزیع کند.

   مهندس مجید نوری، مخترع و مجری طرح اساس عملکرد این دستگاه را تولید یون‌های منفی ذکر کرد و گفت: الگوبرداری از طبیعت با توجه به تاثیر گذاری آنیون اکسیژن در سلامتی و تصفیه هوا سبب طراحی دستگاهی برای ورود آنیون اکسیژن به کلان شهرها و محیط‌های آلوده به منظور رفع آلودگی‌های هوا شد. این دستگاه قادر به رفع بوهای نامطبوع محیط، از بین بردن گازهای سمی و همچنین قادر به از بین بردن قارچ و باکتری مضر معلق در هوا است.

    نوری از فاز توسعه‌ای این طرح خبر داد و یادآور شد: در فاز توسعه‌ای این پروژه موفق به طراحی و ساخت پلاسمای مولد یون شدیم. این محصول یک ماده پلاسما بر پایه مواد خوراکی است. به گفته وی، مواد پایه در داخل راکتور طراحی شده مخصوص این پروژه، در یک فرایند چندین روزه به ایزوتوپ تبدیل می‌شود. از لحاظ عملکرد نیز ذراتی که دائما از سطح پلاسما آزاد می‌شوند، دقیقا رفتار دستگاه یون ژنراتور را شبیه‌سازی می‌کنند.

   فناوری نانو به کار رفته در ساختار این دستگاه موجب محفوظ ماندن چندین ساله اکسیژن و آنیون اکسیژن موجود در هوای محیط شده و علاوه بر حذف کامل بوهای بد، قابلیت آنتی باکتری دارد و در ضمن گازهای سمی را نیز از بین می‌برد.

 

 

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: تصفیه هوا با الهام از آنیون اکسیژن هوا