اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند ساخت شد !

پس از معرفی پنل های انعطاف پذیر OLED، شرکت های زیادی برای ساخت گوشی هوشمند انعطاف پذیر تلاش کرده اند و در پی آن بوده اند که از این امکان جدید در طراحی های خود استفاده کنند. سامسونگ یکی از شرکت های بزرگی است که تصور می شد می تواند اولین گوشی هوشمند را با استفاده از این پنل ها تولید کند. اما این شرکت تنها به انتشار پتنت هایی در این مورد بسنده کرده و هنوز دست به تولید انبوه این نوع از تلفن هوشمند نزده است.گوشی انعطاف پذیر

گوشی انعطاف پذیر

شرکت چینی Interim که کمتر کسی نامی از آن شنیده است، یکی از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه است که اخیرا در نمایشگاهی در شهر چونگ کینگ در غرب چین، از اولین تلفن همراه هوشمند انعطاف پذیر خود رونمایی کرده است. گفته می شود پنل صفحه نمایش این گوشی از جنس ماده ی انعطاف پذیر گرافن (Graphene) است. نمایش چنین گجتی در این نمایشگاه، بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت غرفه ی شرکت اینتریم جذب کرده است.

 

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

سامسونگ در سال‌های اخیر زمان زیادی را صرف طراحی و ساخت یکی از پرچالش‌ترین محصولات دنیای اسمارت فون ها، یعنی گوشی هوشمند قابل انعطاف کرده است. حال به نظر می‌رسد همین تعلل بیش از حد(که البته جهت طراحی هرچه بهتر محصول است) باعث خواهد شد رقیب پرقدرت چینی گوی سبقت را برباید. گویا هواوی قصد دارد اولین گوشی انعطاف پذیر جهان را به لطف تکنولوژی صفحه نمایش خمیده LG، در ماه نوامبر سال جاری میلادی (آبان یا آذر ۹۷) معرفی کند. حال با توجه به اینکه موبایل قابل انعطاف سامسونگ قرار است در اوایل سال ۲۰۱۹ رونمایی شود، هواوی به عنوان سومین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان، رقیب کره‌ای خود را کنار خواهد زد و لقب «اولین سازنده گوشی های انعطاف پذیر در جهان» را دریافت خواهد کرد.

 

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

اپل نیز یک گوشی انعطاف پذیر تولید می‌کند:

البته باید گفت که صرفا معرفی یک محصول، دلیلی بر عرضه سریع آن نیست؛ با این حال، این معادله برای کمپانی کره‌ای سامسونگ هم برقرار است. از سوی دیگر، گویا اپل نیز قرار است به این جمع اضافه شود و باز هم به کمک LG، آیفون انعطاف پذیر خود را روانه بازار کند. با توجه به اینکه ساخت اسمارت فون منعطف با لولای تاشوی بیرونی کمی سخت‌تر است، به نظر می‌رسد هواوی گوشی انعطاف پذیر خود را از نوع تاشوی داخلی می‌سازد؛ همان روشی که احتمالا در محصول ساخت سامسونگ خواهیم دید.

 

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

قطعا در آینده نزدیک، شاهد انتشار تصاویر اولیه یا طرح‌های مهندسی گوشی جدید و نوآورانه هواوی خواهیم بود؛ طرح‌هایی که به منظور سنجش بازخورد و میزان استقبال کاربران و مشتریان این برند معتبر چینی عرضه می‌شوند تا کمپانی سازنده بتواند بهترین تصمیم را در خصوص طراحی محصول جدیدش بگیرد.

به گزارش کلیک، تعداد بی شماری مدل مفهومی و ذهنی برای گوشی های هوشمند انعطاف پذیر طی سال های اخیر منتشر شده است، اما هیچ کدام از آن ها واقعا در دسترس عموم قرار نگرفته اند. این حقیقت هم چنان درست است، البته تا زمانی که گوشی هوشمند و ساعت انعطاف پذیر Moxi تا یک سال آینده روانه بازار گردد.

این گوشی های منعطف چینی که از روز دوشنبه توسط بلومبرگ از وجود آن ها پرده برداری شده و فضای دنیای دیجیتال را دگرگون کرده است، در واقع این گوشی بیشتر شبیه به یک شمع انعطاف پذیر است تا یک گوشی هوشمند.

 

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

معاون اجرایی رئیس شرکت Moxi، آقای چونگ شنگ یو به بلومبرگ گفت که این شرکت برای اولین بار گوشی های هوشمند خود را با صفحه نمایش سیاه و سفید و با استفاده از تکنولوژی جوهر الکترونیکی به فروش می رساند. با توجه به گفته CNN Money، انتظار می رود که هزینه این نسل از تلفن های هوشمند حدود ۷۶۰ دلار باشد، که قیمتی زیاد برای یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش سیاه و سفید است.

چونگ شنگ یو در مورد نحوه فروش این محصول گفت: “در ابتدا این گوشی تنها در چین به فروش می رسد، اما اگر میزان تقاضا و علاقه بالایی وجود داشته باشد، به فروش این کالا در خارج از کشور هم فکر می کنیم.”  او هم چنین گفت که نسل بعدی این گوشی های هوشمند با صفحه نمایش رنگی تا سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود.

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

شرکت Moxi به منظور ایجاد عملکرد و انعطاف پذیری این گوشی های هوشمند از گرافن استفاده نموده، که یک ماده رسانای فوق العاده نازک می باشد و از تک لایه های اتم کربن ساخته شده است.

جوهر الکتریکی و گرافن در واقع تشکیل دهنده صفحه نمایش گوشی هستند و همانند نمونه های گذشته که تنها در حد مدل بودند، سخت افزارهای دیگر مانند باتری را نمی توان انعطاف پذیر نمود. البته شاید در آینده بتوان چنین کاری را نیز انجام داد ولی فعلا علم انجام آن وجود ندارد. به هر حال، شرکت Moxi، این مشکل را به گونه ای بسیار هوشمندانه برطرف کرد و سخت افزار و باتری را در قسمت هایی از گوشی قرار داد که نیازی به خم شدن ندارند، یعنی کناره های گوشی.

بر اساس آن چه تاکنون از گوشی های هوشمند Moxi منتشر شده است، این گوشی ها احتمالا گسترده تر و کمی قویتر از نمونه های پیشین به همراه قابلیت های پیچیده تر هستند.

 

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

 

این نسل از گوشی ها که در واقع پرچم دار گوشی های هوشمند انعطاف پذیر هستند، می توانند زمینه ساز تغییرات بزرگی در آینده اسمارت فون ها باشند و تاثیرات به سزایی داشته باشند. البته این گوشی با گوشی های هوشمند امروزی، که سخت افزار و عملکرد بسیار متفاوتی دارند، زمین تا آسمان تفاوت می کنند و شاید باید چند سالی منتظر بمانیم تا شاهد استفاده از این تکنولوژی در پرچم داران شرکت های بزرگی مانند اپل یا سامسونگ باشیم. 

اطلاعات تکميلي