از پرده پنجره خود برق تولید کنید!

پرده خورشیدی اولین پرده کرکره ای مجهز به پنل های خورشیدی می باشد. این پرده بگونه ای طراحی شده است که بصورت اتوماتیکی در جهت حرکت خورشید چرخیده می شود و بدین صورت هم برق تولید کرده و هم فضای داخلی خانه را خنک نگه می دارد. چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که در حدود 60 درصد از جمعیت جهان دارای مشکل نبود سقف برای نصب پنل های خورشیدی می باشند. این بدین معناست که در این حالت، پنجره تنها منبعی برای است که می توان از آن استفاده کرد. لذا پرده ها، برخلاف هر وسیله دیگری، می توانند راه حلی برای این مشکل بوده و ماکزیمم مقدار انرژی را از طریق پنجره تولید کنند.

 

از پرده ی پنجره خود برق تولید کنید!

 

علاوه بر این، پرده های خورشیدی توانایی جذب پرتوهای کم انرژی خورشید را نیز دارند ، درحالیکه این امر برای پنل های خورشیدی پشت بامی امری مشکل می باشد. ماژول های فتوولتائیک قرار گرفته برروی این پرده ها باید کاملا صاف نصب شوند تا ماکزیمم مقدار نور خورشید را جذب نمایند. این نور جذب شده در ادامه به الکتریسیته قابل استفاده تبدیل می شود. برروی این پرده ها، سنسورهای نوری نیز قرار داده شده است که پرده را قادر می سازد تا جهت حرکت خورشید را دنبال کند. در حدود 10 متر مربع از پرده خورشیدی که برروی پنجره های جنوبی نصب شده باشد، می تواند مصرف انرژی را بطور شگفت انگیزی، تا 70 درصد کاهش دهند.

 

از پرده ی پنجره خود برق تولید کنید!

 

برخلاف سوخت های فسیلی، انرژی خورشیدی دارای محدودیت نبوده و هیچ گونه گاز گلخانه ای نیز تولید نمی کنند. این امر منجر به این شده است که در مبحث مبارزه با تغییرات آب و هوایی، انرژی خورشیدی به عنوان عامل کلیدی در کاهش انتشار کربن مطرح باشد.

 

از پرده ی پنجره خود برق تولید کنید!

 

در سال 2017، انرژی خورشیدی از مجموع ظرفیت های جدید منابع انرژی زغال سنگ، گاز و انرژی هسته ای پیشی گرفت. هم چنین پیش بینی شده است که تا سال 2022، ظرفیت انرژی خورشیدی به سه برابر ظرفیت اکنون خواهد رسید. پس اجازه دهید تا از خورشید بخوبی استفاده شود.

 

 

اطلاعات تکميلي