پکیج برق خورشیدی

سیستم های پکیج برق سیستم های جدا از شبکه می باشند و برای فروش برق به شرکت توزیع از این سیستم ها استفاده نمی شود و باید از سیستم متصل به شبکه استفاده نمود. برای استفاده تعدادی لامپ ال ای دی، دستگاه های صوتی و تصویری، یخچال خانگی، اتو و جاروبرقی، پمپ آب خانگی و کولر گازی استفاده می شود.  این سیستم برای مناطقی که از شبکه برق دور هستند استفاده دارند و برای مناطقی که به شبکه برق دسترسی دارند بخاطر هزینه اولیه بالا کاربرد ندارد.

پکیج برق خورشیدی

 

یک پکیج مثلا 300 وات ساعت به این معنی نیست که می تواند یک مصرف کننده 300 وات را چند ساعت در روز روشن نگه دارد. توان پکیج ها از این فرمول محاسبه می شود:

توان پکیج (وات ساعت) =مجموع توان مصرف کننده ها *ساعت روشن بودن

 
پکیج برق خورشیدی
 
انرژی خورشید در تولید برق
بدون شک نور خورشید بزرگ ترین موهبت الهی می باشد که در اختیار بشر قرار گرفته و استفاده از آن در نواحی  گوناگون از کوه گرفته تا بیابان و جنگل دریا امکان پذیر هست و استفاده از آن براحتی ممکن .همه ما میدانیم که منابع فسیلی روزی به پایان خواهد رسید و ناگزیر به جایگزینی جدید می باشیم. تقریبا تمامی وسایلی که امروزه جهت رفاه و آسایش تولید می گردد توسط نیروی برق کار می کند و بعضا با توجه به اینکه انتقال این نیرو به تمامی نقاط میسر نمی باشد بهترین گزینه استفاده از انرژی سهل الوصول و مجانی خورشید می باشد و فقط می بایست تجهیزات تبدیل این انرژی  را به برق فراهم نمود.
 
پکیج برق خورشیدی
 
 
 آیا برق خورشیدی مقرون به صرفه است ؟
باید جواب داد بله صد درصد مقرون به صرفه می باشد حتی برای کسانی که در شهر زندگی می کنند و به شبکه برق سراسری دسترسی دارند.  تجهیزات برق خورشیدی از عمر طولانی برخوردار هستند و کسانی که از آن بهره می برند در واقع ابتدا تولید کننده برق خورشیدی هستند و بعد مصرف کننده حال اگر تولید شما بیشتر از مصرف باشد با تزریق برق خورشیدی تولیدی خود به شبکه سراسری می توانید کسب درآمد داشته باشید و طی مدتی هزینه هایی که انجام داده اید بدست آورید و بعد به سودآوری برسید. ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه داشت که خیلی از مواقع هزینه هایی که اداره برق از قبیل حق انشعاب و ...به مشترک تحمیل می کند از راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی بیشتر می باشد.
 
پکیج برق خورشیدی
 
 پکیج خورشیدی 
پکیج خورشیدی به مجموعه کامل تولید برق از نور خورشید اطلاق می شود که شامل پنل خورشیدی، شارژکنترل ،باتری و اینورتر (تبدیل برق DC بهAC) می باشد که این شرکت با استفاده از تجهیزات تولیدی خود و بهره گیری از بهترین برندهای این صنعت اقدام به ارائه پکیجی قابل اعتماد با عمری طولانی و راندمان بالا می کند که تا پنج سال ضمانت می شود.
 
 پکیج برق خورشیدی
 
 
مزایای برق خورشیدی 
•  عدم ایجاد آلایندگی صوتی
•  عدم نیاز به شبکه برق سراسری
•  عدم نیاز به آب جهت تولید برق
•  کمر زیاد و نیاز کم به تعمیر و نگهداری
•  عدم نیاز به استفاده از سوخت فسیلی
•  بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن 
 
 پکیج برق خورشیدی
 
کاربردهای سیستم برق خورشیدی
•  تامین برق اضطراری 
•  تولیدبرق جهت مصارف کشاورزی 
•  تولید برق مورد نیاز در مناطق دوراز شبکه سراسری برق
•  ایجاد نیروگاه خورشیدی در مقیاس بزرگ جهت فروش به وزارت نیرو
•  تامین برق مصرفی یا اضطراری بیمارستان ها ،بانک ها و...
•  تامین برق مصرفی کارخانجات و مراکز تولیدی
پکیج برق خورشیدی
توجه داشته باشید که در این سیستم پکیج برق خورشیدی می توانید چند وسیله برقی را به طور همزمان انرژی دهید ،لیکن باید مدنظر داشته باشد که توان مصرفی کل وسایلتان نباید از 5000 1وات تجاوز کند، در غیر اینصورت مقدار مازاد مصرف قابل تامین نخواهد بود.
 

پکیج برق خورشیدی مکمل

در بسیاری از مناطق مسکونی و در برخی ساعات از شبانه روز به خصوص ساعات پر مصرف، برق شهر قادر به تامین انرژی مصرفی خانه ها نمی باشد و ممکن است با نوساناتی همراه باشد که این نوسانات می تواند برای تجهیزات الکتریکی موجود در منزل مخرب باشد. همچنین ممکن است برای ساعاتی برق قطع شود که در این صورت هیچ کس دلش نمی خواهد این وضعیت را تحمل نماید.

 

پکیج برق خورشیدی

 

برای همین سیستم های برق خورشیدی مکمل به وجود آمدند که با به کارگیری یک سیستم پیشرفته به نام UPS که در مقالات بعدی به ساختار آن و کاربرد آن اشاره خواهد شد، می توان در صورت قطعی برق و یا وجود نوسانات از انرژی ذخیره شده در باتری ها که با استفاده از پنل خورشیدی شارژ شده اند، برای برق رسانی به خانه استفاده می شود. بدیهی است در چنین سیستمی از پنل ها و باتری هایی با ظرفیت کمتر استفاده می شود زیرا در برخی ساعات از برق تولید شده توسط خورشید استفاده می شو . همچنین سیستم های مدیریت مصرف انرژی EMS نیز از چنین تکنیکی برای کاهش هزینه های برق مصرفی استفاده می کنند.

 

اطلاعات تکميلي