انرژی خورشیدی با تکنولوژی جدید در آمریکا

اکثر مردم به طور نادرست اعتقاد دارند که انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و باد به دلیل متناوب بودن دسترسی به آن ها، قابل اعتماد نبوده و نمی توانند جایگزین خوبی برای سوخت های فسیلی باشند.

 

انرژی خورشیدی

 

در همین رابطه کی-کوفمن مدیر ارتباطات اتحادیه انرژی الکتریکی هوشمند اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون واحد در ایالات متحده امریکا از این سیستم انرژی استفاده می کنند که این آمار نشان دهنده استفاده یک درصدی از انرژی خورشیدی در آمریکا است. فناوری مبتنی ار انرژی خورشیدی به تازگی آغاز به کار کرده و ما هنوز در ابتدای راه هستیم. به اعتقاد کارشناسان، اکثر مردم به طور نادرست اعتقاد دارند که انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد به دلیل متناوب بودن دسترسی به آن ها، قابل اعتماد نبوده و نمی توانند جایگزین خوبی برای سوخت های فسیلی باشند. امروزه صنعت انرژی های تجدیدپذیر در حال بررسی و حل مشکلات پیش رو بوده و تلاش می کند این انرژی را به عنوان یک گزینه ایده آل و مطلوب در حوزه های مختلف معرفی کند.

 انرژی خورشیدی

 

در حال حاضر انواع خودروهای الکتریکی که انرژی خود را از نور خورشید تامین می کنند، در گوشه و کنار جهان استفاده شده و روز به روز بر ابعاد و قابلیت ها و توانمندی های آن ها افزوده می شود. مردم باید به خاطر داشته باشند که هر چه رویکرد استفاده از این انرژی های پاک افزایش پیدا کند، محیط زیست جهانی ما از کربن و سایر آلاینده های کمتری برخوردار بوده و سالم تر خواهد ماند. به گفته مدیران ارشد انجمن صنعت انرژی خورشیدی ایالات متحده آمریکا، این صنعت با روند رو به رشدی در این کشور رو به رو بوده و هم اکنون بیش از 209 هزار نفر در بخش های مختلف این حوزه مشغول فعالیت هستند.از سوی دیگر به باور برخی کارشناسان متاسفانه مهم ترین مشکل پیش روی مردم برای استفاده از انرژی خورشیدی، گران بودن تجهیزات و ادوات اولیه است که باید برای این منظور هزینه کنند. این هزینه اولیه بسیار بالا سبب شده بسیاری از مردم کماکان در صدد تهیه برق مصرفی خود از طریق شبکه های برق شهری باشند. تامین نیروی برق شهری معمولا از طریق نیروگاه های مختلف آبی یا اتمی صورت می گیرد که هر یک به نوبه خود دارای تاثیراتی مخرب بر محیط زیست هستند و نیروگاه های بادی نیز اگرچه به محیط زیست آسیب نمی رسانند ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط استفاده از آن ها در بسیاری از نقاط دنیا کاربری چندانی نداشته و در این میان تنها استفاده از انرژی خورشیدی می تواند گزینه ای همیشگی و در دسترس برای عموم مردم باشد.

 

انرژی خورشیدی

 

انتظار می رود ظرفیت تاسیسات خورشیدی در آمریکا تحت تاثیر تمدید یارانه این صنعت در اواخر سال گذشته و رونق تقاضا برای نیروی پاک، تا سال ۲۰۳۰ چهار برابر شود. انجمن صنایع انرژی خورشیدی آمریکا با اشاره به گزارشی که مشترکا با شرکت وود مک کنزی منتشر کرده است، اعلام کرد این صنعت ظرف یک دهه آینده ۳۲۴ گیگاوات ظرفیت نصب شده خواهد شد که بیش از سه برابر حدود ۱۰۰ گیگاوات ظرفیت نصب شده تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود. ظرفیت انرژی خورشیدی ۳۲۴ گیگاوات می تواند به اندازه کافی نیرو برای تامین برق ۶۰ میلیون خانه معادل حدود ۴۰ درصد از خانه ها در آمریکای امروز تولید کند. این دورنما منعکس کننده تقاضای قوی از سوی نیروگاهها و تلاش شرکت ها برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین کاهش هزینه ها برای این فناوری است که به بازار تاسیسات خورشیدی خانگی رونق بخشیده است. تنها سه درصد از برق آمریکا از طریق خورشید تامین می شود اما انجمن صنایع انرژی خورشیدی آمریکا امیدوار است این نرخ در یک دهه آینده به ۲۰ درصد رشد کند.

 

انرژی خورشیدی

 

صنعت انرژی خورشیدی آمریکا سال میلادی گذشته با وجود پاندمی ویروس کرونا ۱۹.۲ گیگاوات ظرفیت جدید اضافه کرد که ۴۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت و رکورد سالانه بالایی برای این صنعت است. پروژه های در ابعاد نیروگاهی که عمده این بازار را تشکیل می دهند، اختلال جزئی به دلیل تعطیلی های مربوط به شیوع پاندمی ویروس کرونا را تجربه کردند. نصب پنل های خورشیدی خانگی در سه ماهه دوم به دلیل پاندمی شدیدترین آسیب را دید اما تا پایان سال ۱۱ درصد رشد کرد و به رکورد ۳.۱ گیگاوات رسید. کنگره آمریکا سال گذشته در راستای بسته کمک اقتصادی کرونایی و تامین بودجه دولت آمریکا، تخفیف مالیاتی ۲۶ درصدی را تمدید کرد تا به کاهش هزینه تاسیسات خورشیدی کمک کند. انجمن صنایع انرژی خورشیدی آمریکا تاکید کرد مشوق های مالیاتی، لغو تعرفه واردات پنل های خارجی و آموزش نیروی کار برای این که آمریکا انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و از وخامت بیشتر تبعات تغییرات اقلیمی جلوگیری کند، ضروری است.

 انرژی خورشیدی

 

اطلاعات تکميلي