محصولاتی جدید با مصرف انرژی کمتر

همان طور که اغلب ما می‌دانیم مصرف برق تلویزیون بسیار بالا است. گرچه تلویزیون‌های صفحه تخت، که بسیاری از مردم از آنها استفاده می‌کنند، ممکن است بازدهی بهتری از تلویزیون‌های CRT و پروژکتورها داشته باشند، ولی فضای بسیار بیشتری اشغال می‌کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده از سوی موسسه تحقیقاتی TUV SUD، تلویزیون اسکارلت ال‌جی با داشتن فناوری حسگر هوشمند، در قیاس با دیگر تلویزیون‌ها ۶۹.۵درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. این یافته‌ها هم چنین توسط موسسه آزمایشی الکترونیک کره و نیز مرکز فناوری و اطلاعات انرژی برق دانشگاه اندونزی به تایید رسیده است. موسسه آمریکایی آندر راپیترز، از برترین آزمایشگاه‌های جهان در آزمایش ایمنی محصولات و ارائه‌دهنده گواهینامه، نیز به نتایج مشابهی دست یافته است.

 شرکت ال‌جی به تازگی دست به تولید محصولاتی مشابه با مصرف انرژی کمتر زده است. تلویزیون پلاسمای ال‌جی نیز از ویژگی ذخیره انرژی بهره می‌برد که مصرف انرژی را تا ۴۳درصد کاهش می‌دهد. این امر باعث بهبود قابل توجه کیفیت تصاویر شده و با کاهش روشنایی اضافی به ذخیره انرژی کمک می‌کند. این تلویزیون همچنین با پخش تصاویر طبیعی و با کیفیت باعث می‌شود بینندگان به خستگی چشم دچار نشوند و بتوانند برای مدت طولانی از تماشای تلویزیون لذت ببرند.

اخیرا ال‌جی نمایشگرهای سری W۵۲TE خود را با بازده انرژی مناسب به بازار عرضه کرده است که در قیاس با دیگر نمایشگرها ۵۰درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. مدل ۱۹ اینچ این نمایشگرها تنها ۲۰ وات و مدل ۲۲ اینچ آن تنها ۲۲ وات انرژی مصرف می‌کند. این نمایشگر در حالت انتظار (Standby) نیز فقط ۰.۳ وات انرژی مصرف می‌کند.

پروژکتورهای DX۶۳۰ و DX۵۴۰ ال‌جی نیز از سوی وزارت محیط‌زیست کره گواهینامه دوستدار محیط‌زیست دریافت کرده‌اند. این پروژکتورها از هیچ گونه مواد مضری ساخته نشده‌اند و به نوعی طراحی شده‌اند که به آسانی قابل بازیافت هستند.

 

اطلاعات تکميلي