باتری پاکی که قابل خوردن است

   دوستداران علاقمند به محیط زیست آینده ای را متصور شده اند که در آن خودرهای خورشیدی، وسایل زندگی در خانه ها، کارخانه ها همگی از انرژی پاک خورشید و باد بهره برده و بدون ایجاد هیچ گونه آلایندگی به کار خود مشغول هستند. این آینده نگری زمانی جامع عمل می پوشاند که مرکز ذخیره این انرژیهای پاک نیز فارق از هرگونه باتری های سمی باشد.

2015_8_29_12_29_52_192.jpg

  

"جی ویتاکر" و تیم پژوهشی وی در مرکز "آکیون انرژی" به ساخت باتری پاک به نام آکیون روی آورده اند که نه تنها پاک است بلکه در فناوری ساخت این باتری از مواد غیر سمی و قابل دسترس استفاده شده است. همچنین طول عمر نسبتا بالا و  قیمت ارزان این باطری از دیگر مزایای آن است.

 

494707_652.jpg

  

   وی به حدی به پاک بودن این باتری معتقد است که به خوردن یک تکه از الکترودهای آن اقدام کرده است. این باتری می تواند به عنوان یک منبع ذخیره سازی انرژی برای کاربردهای کوچک مانند خانه های مجهز به پنل های خورشیدی یا اقامتگاه های خورشیدی که به شبکه سراسری برق متصل نیستند، استفاده شود اما کاربرد هیجان انگیزتر آن به عنوان یک راه حل ذخیره سازی نیرو در مزارع انرژی بزرگ است.

494708_960.jpg

 

   در این میان شرکت تسلا و شرکت آمریکایی امبری نیز دو شرکت رقیب برای باتری آکیون محسوب می شوند، با این وجود کارخانه آکیون با حداکثر ظرفیت مشغول به کار است تا باتری های تولیدی را هرچه سریع‌تر به دست مشتریان خود در سراسر جهان برساند.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: مرکز آکیون انرژی-شرکت تسلا-شرکت آمریکایی امبری
  • حوزه کاربرد: تولید باتری پاک