با کلاه هوشمند موتورسیکلت چشم پشت سر داشته باشید!

   برای مارکوس ولر، جرقه اولیه این ایده با یک تصادف آغاز شد. وی در حالی که با موتورسیکلت خود در خیابان‌های شهر بارسلونا در حرکت بود به طور اتفاقی و هنگامی که نگاه خود را از جاده برداشت تا به یکی از تابلوهای راهنمایی نگاه کند، به پشت یک خودرو برخورد کرد و واژگون شد. چند سال بعد، وی بار دیگر این حادثه را در خواب خود دید اما این‌بار تصادف نکرد!

   ولر که حالا مدیرعامل شرکت Skully است در این خصوص می‌گوید:

 "دقیقابازگشتی به تجربه ناخوشایند تصادفم داشتم اما نکته اصلی اینجاست که در خواب من خبری از نگاه کردن به علائم کنار جاده نبود و من کلیه اطلاعات را در قالب نقشه‌هایی با موقعیت مکانی و علائم جاده‌ای، در روبروی خود مشاهده می‌کردم."

    این خوابِ الهام بخش در واقع به جرقه‌ای برای تولید کلاه ایمنی هوشمند بر همین اساس، منجر شد که به گفته ولر، هوشمندترین کلاه ایمنی تولید شده در جهان برای موتورسیکلت‌ سوارها است. با بهره‌گیری از یک سیستم ویدئویی، رایانه‌ای کوچک بر روی بورد به‌کار گرفته‌شده در کلاه ایمنی و صفحه‌نمایشی مخصوص بر روی شیشه جلویی کلاه، این کلاه ایمنی به راکب موتورسیکلت این امکان را خواهد داد تا تمامی جهات را به خوبی مشاهده کند و هیچ نقطه کوری باقی نماند

   ولر در این خصوص می‌گوید:

"عملکرد سیستم ویدئویی کاملا بدون تاخیر بوده و از دوربینی 180 درجه‌ای با پوشش کامل نقاط کور در آن بهره‌ گرفته شده است. این دوربین با زاویه واید خود در واقع به شما چشمانی در پشت سرتان خواهد داد و نتیجه امر را بر روی صفحه‌نمایش مشاهده خواهید کرد."

skully-helmets-2014-version-music.jpg

   به عقیده او، سیستم بدن انسان‌ برای حرکت با سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی نشده است و همین امر مانعی اساسی بر سر راه توسعه‌دهندگان بوده تا از همگام بودن این تکنولوژی با پردازش مغز انسان از آنچه مشاهده می‌کند اطمینان حاصل کنند. او معتقد است سیستم ارائه شده در این کلاه ایمنی به‌گونه‌ای طراحی شده تا سیستم‌های بینایی و مغز ما را به‌گونه‌ای هماهنگ کند تا اطلاعات نمایش داده، کاملا در مرکز تمرکز قرار گیرند و نهایتا زمان عکس‌العمل برای رویارویی با صحنه‌های خطرناک، کاهش یابد.

   این کلاه ایمنی از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند راکب ارتباط برقرار کرده و امکان برقراری تماس با استفاده از هندزفری، استفاده از سیستم مسیریابی با استفاده از GPS و البته گوش فرادادن به موسیقی را نیز در اختیار او قرار می‌دهد. این در حالی است که تمامی موارد بالا را می‌توان بدون برداشتن چشم از جاده، به نحوی مطلوب انجام داد. پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، اولین نمونه‌های تولیدی از این کلاه‌های ایمنی برای عرضه همزمان با کریسمس آینده آماده شده‌اند.

1422510635-18818-5-Recovered.jpg

اطلاعات تکميلي