شرکت بزرگ مایکروسافت با کمک پروژه هولو لنز خود توانسته نخستین نمایشگاه مجازی خودرو در جهان را راه اندازی کند. با مجهز کردن نمایشگاه خودرو سازی بزرگ ولوو به هدست های هولو لنز توسط شرکت مایکروسافت برای اوایل سال میلادی آینده می توانند یکسری از ویژگی های خودروها را که در نمایش فیزیکی قابل نمایش نیستند به نمایش عموم بازدید کنندگان در آورند.
در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند مطابق با سلیقه خود رنگ و سپر اتومبیل را تغییر دهند و با قدم زدن در اطراف هولوگرام تمامی زوایای این خودرو را مشاهده کنند همچنین ویژگی های امنیتی خودروها و یا تنظیمات قابل شخصی سازی توسط کاربر را می توان با استفاده از این هولوگرام ها مشاهده کرد.
به تازگی این دو شرکت اقدام به نمایش این سیستم جدید بر روی خودروی لوکس سودان S90 ولوو کرده اند و نیز توانسته اند با استفاده از این فناوری جزئیات و اجزا خودروهای جدید و منتشر نشده ولوو را نیز به نمایش بگذارند.
بر اساس گزارش های رسیده در آینده نه چندان دور این دو کمپانی قصد دارند قابلیت نشستن در داخل اتومبیل واقعی و رانندگی با استفاده از عینک واقعیت مجازی را نیز به فناوری یاد شده اضافه نمایند.
در حقیقت همکاری دو جانبه بین این دو شرکت بزرگ راهی مناسب برای پیشرفت و معرفی هولولنز های شرکت مایکروسافت و همچنین رشد و ترقی در تکنولوژی خودروسازی ولوو خواهد بود.