ساخت اولین خانه خورشیدی چرخشی در پرتغال

   پانل خورشیدی جدیدی در پرتغال طراحی و ساخته شده است که موجب جذب انرژی خورشیدی حدود پنج برابر بیشتر خواهد شد. در طراحی این پنل های خورشیدی از فتوولتائیک‌هایی استفاده شده که قادر به حرکت با نور خورشید و جذب بیشتری از انرژی خورشید است.

   Guilherme Silva سرپرست این پروژه این طرح را یک نمونه بارز برای استفاده هرچه بهتر و پایدارتر از انرژی خورشیدی خواند و افزود: این منزل اولین نمونه از یک خانه خورشیدی گردان در مادرید است. این منزل با الهام گرفتن از گل های آفتاب گردان طراحی شده است که می تواند تا 180 درجه حرکت چرخشی در طول روز داشته باشد.

 

Casas-em-movimento-rotating-homes-6-889x353.gif

 

   وی افزود: فتوولتاییک های سقفی در این منزل گردان خورشیدی نیز قادر به تغییر زاویه تا 90 درجه بوده که می تواند وضعیت خود را نسبت به زاویه تابش نور خورشید تغییر دهد. این چرخش ها موجب تولید 25000 کیلووات ساعت الکتریسیته می‌شود که این میزان پنج برابر بیشتر از نیاز منزلی با اندازه ساخته شده است.

Casas-em-movimento-rotating-homes-4-889x239.gif

   با سیستم خنک‌کننده به کار رفته در این منزل در روزهای تابستان و آفتابی، تاثیر نور و سایه حفظ شده و در زمستان نیز با حرکت سقف در طول محور فوقانی ساختمان منجر به دریافت نور بیشتری خواهد شد.

Casas-em-movimento-rotating-homes-5-889x219.gif

   در پرتغال با توجه به زمان کار روزانه که در زمستان 9 ساعت و در تابستان 15 ساعت است افراد می توانند چرخش ساختمان خود را با توجه به این شرایط تنظیم کنند و جالب است بدانید این چرخش موجب آشفتگی در ساختمان نمی شود.