سرویس های بهداشتی بدون آب و تبدیل پسماند انسانی به سوخت های زیستی

   محققان، یک سرویس بهداشتی بدون آب با قابلیت تولید انرژی ساخته اند. هدف این سرویس بهداشتی نانو بهداشتی دوست دار محیط زیست، کمک کردن به 2.4 میلیارد نفر در سرار جهان که به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند، است.

   این سرویس های بهداشتی سبز در تولید هستند و آزمایش هایی بر روی آن در آفریقا برنامه ریزی شده است. این ایده نانو فناوری در صورتی که موفقیت آمیز باشد، می تواند در کاربردهای وسیعی از وسایل نقلیه مانند قایق ها، کشتی و وسایل نقلیه ارتشی استفاده شود. سرویس های بهداشتی نانو غشایی نیاز به هیچ آبی ندارند و برای خنثی کردن کمبود آب در سراسر جهان طرح ریزی شده اند.

طرز عمل:

   بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و بستن درپوش آن، کاسه چرخان آن 270 درجه می چرخد و پسماندها را در تانک ذخیره ای در زیر آن جمع می کند. همزمان از وسیله ای برای زدودن پسماندهای باقیمانده بدون نیاز به هیچ آبی استفاده می شود.

   بعد از انباشت پسماندها، غشای نانو پسماندهای جامد را از آب جدا می کند. این فناوری تمامی میکرو ارگانیسم های آلاینده را هنگامی که آب هنوز در حالت بخار است حذف می کند. از این بخار آب برای بازیافت استفاده شده و به شکل قطره در می آیند. هنگامی که این قطره های به اندازه مشخصی می رسند به سمت مسیرهای لوله کشی کشیده می شوند تا در تمام فعالیت های خانگی مانند تمیزکاری، شستشوی لباس و آبیاری گیاهان استفاده شوند. در انتها پسماندهای جامد باقیمانده، به یک محفظه برای سوختن منتقل می شوند. از گرمای تولید شده از فرآیند سوختن برای تولید برق مورد نیاز سرویس بهداشتی استفاده می شود.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی