نسل جدید موشک های فراصوتی

   آمریکا، روسیه و چین در حال ساختن موشک‌های فراصوتی سرعت بالا به عنوان بخشی از استراتژی جدید که بر سرعت‌های بین 4000 تا 11000 مایل بر ساعت مانور می‌دهد، هستند. دو طرح اساسی شامل گلایدرها (هواپیماهای بی موتور) و وسایل نقلیه با موتور جت هستند. این موشک‌ها آن‌قدر سریع حرکت می‌کنند که سیستم دفاعی حال حاضر آمریکا را از کار افتاده می‌کند.

   در ژانویه 2016، چین اولین آزمایش موشک فراصوت، WU-14، که جزئی از برنامه موشکی مرسوم و هسته‌ای استراتژیک چین است را انجام داد. تاکنون، چین 6 آزمایش موفق گلایدرهای فراصوتی را انجام داده است. طبق گفته کارشناسان، WU-14، برای پرتاب شدن از یکی موشک‌های قاره‌پیمای چین، طراحی شده است. WU-14 در حال حاضر برای سرعتی معادل 10 برابر سرعت صوت یا حدود 3402 مایل بر ساعت طراحی شده است.

   روسیه نیز، اخیراً YU-71 (گلایدر فراصوتی که توانایی فرستادن کلاهک‌های اتمی و مرسوم را تا خاک آمریکا دارد) آزمایش کرده است. روس‌ها در حال توسعه موشک‌های پرتابی از هوا و دریا که قادر به نابودی ناوها، ساختمان‌ها، سیستم دفاعی هوایی، ماهواره‌ها و جت‌ها هستند، می‌باشد.

   ارتش آمریکا تکنولوژی فراصوتی را با موشک (Vehicle 2 (HTV-2 در سال 2011، مورد آزمایش قرار داده است که با سرعت 13000 مایل بر ساعت یا عدد ماخ 20 حرکت می‌کند. در سال 2014، در آزمایش موشک‌های HTV، مدت زمان اندکی بعد از پرتاب، موشک منفجر شد. به همین دلیل، بعد از این اتفاق، آمریکا اولویت اول خود را کار روی این موشک‌های فراصوتی قرار داد.

   درحالی‌که این سه کشور در حال تحقیق و کار روی موشک‌های فراصوتی هستند، سیستم‌های زیرزمینی خود را نیز برای مقابله با چنین موشک‌هایی تقویت می‌کنند.

اطلاعات تکميلي