کشوهای هوشمند، کنترلی هوشمند تر

   کشوهای هوشمند، ساخته شده توسط رامین سلیمانی مخترع ایرانی و مدیر عامل شرکت دانش بنیان در دانشگاه رازی کرمانشاه، می تواند کمک شایانی در اتاق عمل و موارد مشابه که نباید دست پزشک، درگیر تجهیزات شود، داشته باشد.

   سلیمانی با اشاره به عدم وجود محصول مشابه در ایران و پیشگام بودن شرکت خود در این زمینه افزود: این نمونه به دلیل  قفل هوشمند و چشمی به کاربرده شده در آن، بسیار پیشرفته تر از نمونه مشابه خارجی است و همچنین این سازه قابل گسترش است و می‌توان آن را بر روی درب و ... نیز نصب کرد. در این کشوهای هوشمند فقط از طریق سیستم کشو کنترلی و سوئیچ باز و بسته‌کننده مانند کلید دو پل استفاده شده است.

intelligent-drawers-were-built-493x340.gif

   کشوهای هوشمند ساخته شده توسط سلیمانی با حرکات دست فرد شناسایی و باز می‌شود و تجهیزاتی در آن استفاده شده که می‌تواند بعد از باز و بسته شدن به استریل‌سازی کشو با توجه به لامپ‌های UV و اسپری‌های مخصوصی به کار رفته در آن بعد از باز و بسته شدن، به مدت دو دقیقه به انجام پروسه استریل سازی بپردازد.

A--4-.gif

   کشوهای هوشمند دارای ویژگی مکان‌يابی قطعات نیز هست و با یک برنامه‌ریزی خاص، می‌تواند در محیط‌هایی با کاربری بالا، قطعات درون کشو را شناسایی کند و به کاربر اطلاع دهد که چه وسیله‌ای در کدام کشو قرار دارد.

   وی گفت: حداکثر ۵۰ سنسور در کشو هوشمند قابل تعبیه است و می‌توان حداکثر با پنجاه حرکت دست آن را باز و بسته کرد. این کشوها با حرکات دست واکنش نشان داده و باز و بسته می‌شوند و از امنیت بالایی برخوردار است و تنها با شناسایی حرکات دست فرد مورد نظر باز و بسته می‌شوند.

   کشو هوشمند ثبت اختراع شده و هم اکنون به عنوان یک محصول دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه رازی در حال تجاری سازی است. نمونه صنعتی این کشو نیز ساخته شده ولی هنوز به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه نرسیده است.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: هوشمند سازی منازل