مینی اتوبوس برقی چاپ شده با پرینتر سه بعدی

   شرکت Local Motors در حال ساخت اتوبوس‌های کوچک برقی بدون راننده است که به مسافر قابلیت صحبت کردن با اتوبوس در مورد آب‌وهوا و محل زندگی را می‌دهد. تنها چند ماه از این فرضیه این اتوبوس‌ها گذشته و هم‌اکنون در مریلند از آن‌ها استفاده می‌شود. این شرکت قصد دارد اتوبوس‌های بیشتری برای شهرهای دیگر مانند کوپنهاگن و لاس‌وگاس فراهم کند.

   این وسیله نقلیه که با چاپگر سه‌بعدی و با نام OLLI ساخته‌شده است، قابلیت حمل 12 سرنشین را دارد. با وجود این‌ که شرکت‌های دیگری مانند گوگل طی چند سال به آزمایش کردن وسایل نقلیه بدون سرنشین پرداخته‌اند، شرکت Local Motors اذعان دارد که این اتوبوس‌ها، آماده خدمت‌رسانی هستند.

   این شرکت امیدوار است که بتواند در آینده‌ای نزدیک این اتوبوس‌ها را کمتر از 10 ساعت چاپ و سرهم کند. حرکت اتوبوس با استفاده از سیستم طراحی‌ شده توسط Local Motor میسر شده است و شرکت IBM در حال ساخت رابط یادشده برای تأمین قابلیت گفتگوی مسافر با اتومبیل است.

   علاوه بر صحبت کردن در مورد مسائل یادشده، این اتوبوس حتی می‌تواند پیشنهاد برای بازدید از مکان‌های دیدنی تاریخی و رستوران‌های مشهور با توجه به سلیقه شخص و ترجیح او، ارائه دهد.

اطلاعات تکميلي