10 مورد شگفت انگیز طبیعی که شما نمی دانید در کجای جهان اتفاق می افتد!!!

در جهان می توان پدیده ها و شگفتی های زیادی را مشاهده نمود. 10 مورد از شگفتی های طبیعی که در دنیا می توان مشاهده کرده اند را می توان در ادامه مطلب مشاهده نمود.

 1. مهاجرت خرچنگ های قرمز

جزیره کریسمس در استرالیا مکان زندگی خرچنگ های قرمز می باشد. سالیانه در ماه های اکتبر و نوامبر، خرچنگ های قرمز از جنگل های این ناحیه به اقیانوس به منظور ادامه حیات و تولید مثل مهاجرت می کنند.

11_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

شکل (1)

 

 2.دریاچه رتبا (Retba)

این دریاچه در کشور سنگال به رنگ صورتی می باشد. علت این امر، جذب نور خورشید توسط گیاهان آبزی این دریاچه می باشد.

22_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

شکل(2)

 

3.درخت دره شاد

این درخت در منطقه باشگاه اسب سواری در دره شاد در شهر هنگ کنگ در پیاده رو رشد کرده است. ریشه این درخت با توجه به طرح سنگ های پیاده رو رشد کرده است.

33_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

شکل(3)

 

4.صخره موراکی (Moeraki)

این صخره های کروی شکل در این ساحل در اثر برخورد موج های دریا فرسایش یافته و به شکل کروی شکل تبدیل شده اند.

44_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

شکل (4)

5.دریاچه نقطه ای

دریاچه کانادایی (Canadian Lake) در نتیجه تبخیر و تجزیه مواد معدنی درون این دریاچه بدین شکل پدید امده است.

55_copy_copy.jpg

شکل(5)

6. درخت اکالیپتوس رنگی

این گونه از درختان در نیم کره شمالی به صورت طبیعی بوجود آمده اند. نام این درختان اکالیپتوس می باشد که دارای کاربرد های فراوانی من جمله ساخت کاغذ دارند. این درختان دارای عرض 6 فوت و ارتفاع 200 فوت می باشد.

66_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

شکل(6)

 

7. غار کرم شب تاب وایتومو

یکی از زیباترین غارهای جهان که در کشور نیوزلند واقع شده است. این غار بدلیل وجود تعداد زیادی از کرم های شب تاب معروف می باشد و مناظر بسیار زیبایی درون غار پدیدار شده است.

77_copy_copy.jpg

شکل(7)

8. موج های درخشان

این پدیده جذاب در سن دیگو، تایوان و برخی نقاط ساحلی دیگر در سرتاسر جهان رخ می دهد. این پدیده در نتیجه فیتوپلانکتن در سواحل اتفاق می افتد.

88_copy_copy.jpg

شکل(8)

9.  دریاچه ناترون (Lake Natron)

این دریاچه نمک در شمال تانزانیا دارای آب با خاصیت قلیایی بسیار زیاد می باشد به طوری که پوست و چشمان بسیاری از موجودات زنده که سازگار با آب این دریاچه نباشند را می سوزاند.

 99_copy_copy.jpg

10. درییچه ای به جهنم(Door to Hell)

این مکان در کشور ترکمنستان در اثر انباشته شدن گاز طبیعی بوجود آمده است. این پدیده در سال 1971 توسط یک مهندس نفت کشف شده است. این مکان دارای درخشش و بوی قوی سولفور می باشد.

 

1010.jpg

شکل (10)