بهترین عکس های طبیعت سال 2016 از دید نشنال جئوگرافیک- بخش اول

 بهترین عکس های طبیعت سال 2016 از دید نشنال جئوگرافیک

animal-portraits-honorable-mention-crow-chasing-puffy-owl.jpg

برنده مدال افتخار بخش پرتره حیوانات؛ کلاغ در تعقیب جغد پوفی

عکاس عکس کلاغ تعقیب کننده جغد پوفی توانسته در یکی از روزهای شهریورماه در شرق سنگاپور شاهد و ثبت کننده جدال بین یک کلاغ و یک جغد پوفی باشد. به گفته عکاس کل درگیری کلاغ و جغد پوفی چند ثانیه بیشتر طول نکشیده است.

 

حشره آخوندک (با نام علمی مانتیس)

رتبه سوم بخش پرتره حیوانات (a) ؛ رفاقت رنگ نمی شناسد

عکاس عکس رفاقت رنگ آخوندک با طبیعت توانسته صحنه زیبایی از رقص و یا بازی کردن دو حشره آخوندک (با نام علمی مانتیس) را در یکی از روستاهای اطراف مادرید اسپانیا شکار کند. وی پس از 4 ماه جستجو توانست خالق چنین صحنه زیبایی باشد.

 

پافین (طوطی دریایی)

رتبه سوم بخش پرتره حیوانات (b) ؛ استودیوی پافین (طوطی دریایی)

بزرگترین زیست گاه پافین ها (طوطی دریایی) و حیوانات وحشی جزیره اسکامر در کشور ولز در بریتانیاست. تصویر طوطی دریایی که در تابستان 2015 گرفته شده است، یک پافین را به نمایش می گذارد که برای در امان ماندن از قطرات باران نوک خود را در زیر بال‌هایش مخفی کرده است. صبح یک روز تابستانی، هوای بارانی و نورپردازی عالی طبیعی دست به دست هم داده تا تصویر پافیت (طوطی دریایی) یکی از بهترین عکس های طبیعت سال 2016 لقب بگیرد.

 

طاووس‌ماهی (نوعی ماهی خاویاری)

رتبه دوم بخش پرتره حیوانات ؛ مادر مغرور

یک طاووس‌ماهی (نوعی ماهی خاویاری) در حال نگهبانی از بچه‌های خود در برکه ای زلال در میامی ایالات متحده است. او از نوزادانش در برابر ماهی‌های درنده محافظت کرده و با خوی جنگجویی خود، دشمنان را دور می‌کند.

 

animal-portraits-1st-place-dragging-you-deep-into-the-woods.jpg

رتبه اول بخش پرتره حیوانات ؛ کشاندن شما به اعماق جنگل!

جنگل های انبوه هندوستان در صبح یک روز بارانی در 3 مرداد 1395 توانسته خالق چنین عکس زیبایی باشد.

 

یاس و ناامیدی یک خرس قطبی

بهترین عکس های طبیعت سال 2016 ؛ بخش تخریب محیط زیست

نمایش یاس و ناامیدی یک خرس قطبی تنها به دلیل عدم وجود هیچگونه برف و یخی به خوبی در این عکس مشهود است. این عکس در کنار رودخانه‌ای در جزیره بارتر (Barter Iceland) آلاسکا گرفته شده است.

 

گل‌های آمریکایی (American Flowers)

برنده دوم مدال افتخار بخش تخریب محیط زیست ؛ گل‌های آمریکایی

در شرق گرینلند (Greenland)، یک پایگاه هوایی نیروی هوایی ایالات متحده بازمانده از جنگ جهانی دوم قرار دارد. این پایگاه از سال 1947 متروکه شده و چیزهای زیادی در آن به حال خود رها شده است: خودروهای جنگی، بناهای مخروبه، بیش از 800 نوع دینامیت و مهمات جنگی و بیش از 10 هزار بشکه سوخت مایع. مردم محلی ساکن اطراف این منطقه، این مکان را گل‌های آمریکایی (American Flowers) نام نهاده‌اند.

 

آتش‌سوزی در ساحلبرنده اول مدال افتخار بخش تخریب محیط زیست ؛ آتش‌سوزی در ساحل

عکس آتش‌سوزی در ساحل توانسته به خوبی نشانه‌ای از تخریب محیط زیست به دست انسان‌ها را به تصویر بکشد. این عکس در 28 مرداد 95 در یکی از سواحل مایورکای اسپانیا گرفته شده و تلاش هواپیمای آتش‌نشانی برای ریختن آب بر روی آتش در آن به خوبی مشهود است.

 

تخریب محیط زیست ؛ غرور سمی

رتبه سوم بخش تخریب محیط زیست ؛ غرور سمی

عکس غرور سمس بزرگ‌نمایی پلاستیک‌های جمع شده در خط چشم (نوعی وسیله آرایشی) است که بی‌شباهت به زباله‌های جمع شده در ساحل اقیانوس‌ها و تخریب محیط زیست نیست. این عکس در دانشگاهی بریتانیایی و در اردیبهشت 95 با استفاده از یک میکروسکوپ عکاسی گرفته شده است.

 

تخریب محیط زیست ؛ خارج از مقر فرماندهی فیسبوک

رتبه دوم بخش تخریب محیط زیست ؛ خارج از مقر فرماندهی فیسبوک

80 درصد تالاب خلیج سانفرانسیسکو (حدودا 6700 هکتار) را معادن نمک تشکیل می‌دهند. آب از بین دریاچه‌های بزرگ کانال‌کشی شده، تبخیر می‌شود و نمک بر جای می‌گذارد. رنگ هر دریاچه، میزان شوری آب آن را مشخص می کند. رنگ ریزجانداران موجود در این دریاچه نیز همزمان با تغییر رنگ آب، تغییر می‌کند. این تالاب شور درست در کنار مقر فرماندهی فیسبوک قرار گرفته است؛ جایی که 4000 نفر به صورت روزانه در حال کار کردن در آن هستند.

 

تخریب محیط زیست ؛ زندگی و مرگ

رتبه اول بخش تخریب محیط زیست ؛ زندگی و مرگ

جسد این خرس قطبی در یکی از جزایر شمالی نروژ پیدا شد. مشخص نیست دلیل مرگ این خرس کهولت سن بوده یا گرسنگی، اما با توجه به وضعیت دندان‌های آن، به نظر می رسد از گرسنگی مرده باشد. کارشناسان عقیده دارند با توجه به روند رو به رشد آب شدن یخ‌ها و گرمایش زمین، زندگی خرس‌های قطبی به شدت در خطر انقراض قرار دارد.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: نشنال جئوگرافیک
  • حوزه کاربرد: عکس های برتر سال 2016