بهترین عکس های طبیعت سال 2016 از دید نشنال جئوگرافیک- بخش دوم

 بهترین عکس های طبیعت سال 2016 ؛ بخش چشم انداز

 

شهاب‌سنگ سبز

برنده مدال افتخار بخش چشم انداز ؛ شهاب‌سنگ سبز

نمایش 15 ثانیه از زندگی یک شهاب‌سنگ توسط یک دوربین نیکون دی 600به خوبینشان دهنده جایگیری عکاس در مکان و زمان مناسب است. این عکس فوق العاده بالای کوهی واقع در جنوب هندوستان ثبت شده است .

 

طوفان اقیانوس

رتبه سوم بخش چشم انداز ؛ طوفان اقیانوس

وارونگی دما سبب ایجاد یک طوفان متشکل از ابرهای کومولونیمبوس (Cumulonimbus) بر فراز اقیانوس آرام و در نزدیکی شهر پاناما شده است. این حالت خاص از طوفان به سرعت گسترش یافته و به لایه تروپوپاز جو می‌رسد. این عکس در 27 خرداد 95 با وجود یک رعد و برق برای تامین نور کافی برای به ثبت کشیدن جزییات گرفته شده است.

 

یخ های وحشی

رتبه دوم بخش چشم انداز ؛ یخ های وحشی

سرمای اولین روز زمستانی، این تالاب را به یک تالاب یخ‌زده تبدیل کرده و اولین بارش برف، زیبایی و ظرافت آن را به رخ کشیده است. در فشار پایین هوا، بادهای جنوب غربی نیز ابرها را به نوک یکی از قله‌های کوهستان پالا دی سنت مارینو (Pala di San Marino) در شمال ایتالیا کشانده و جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده‌اند.

 

چشم انداز ؛ تلاش برای بقا

رتبه اول بخش چشم انداز ؛ تلاش برای بقا

این عکس در بعدازظهر یک روز پاییزی و لحظاتی پس از غروب آفتاب در یکی جنگل‌های هلند شکار شده است. گویا عکاس این عکس خارق‌العاده به مدت چند ساعت در آب سرد ایستاده و عکس‌های زیادی با سرعت شاتر مختلف از این درخت زیبا گرفته است. عکس فوق، بهترین انتخاب او برای وب‌سایت نشنال جئوگرافیک بود و توانست رتبه اول بهترین عکس های طبیعت سال 2016 در بخش چشم انداز را از آن خود کند.

 
بهترین عکس های طبیعت سال 2016 ؛ بخش پویا

 

ضیافت عروس دریایی

برنده مدال افتخار بخش پویا ؛ ضیافت عروس دریایی

این ضیافت در عمق دریایی در استرالیا برپا شده است. دو لاک‌پشت (که بعدا یک لاک‌پشت دیگر نیز به آنها اضافه شد) در حال تلاش و جدال بر سر خوردن بهترین قسمت‌های این ستاره دریایی بخت‌برگشته هستند. تنها چند دقیقه بعد، دیگر خبری از ستاره دریایی نبود.

 

پرواز مرغ‌های ماهی‌خوار

رتبه سوم بخش پویا ؛ پرواز مرغ‌های ماهی‌خوار

در سال 1921 تنها 31 قطعه از این مرغ دریایی خاص با نام حواصیل (egret) در جهان وجود داشت. اما پس از گذشت یک قرن و تلاش سازمان‌های بین‌المللی حفاظت از محیط زیست، هم‌اکنون بیش از 3000 قطعه از این مرغ دریایی زیبا فقط در مجارستان زندگی می‌کنند. جالب است بدانید حواصیل به عنوان نماد حفاظت از محیط زیست کشور مجارستان نیز شناخته می‌شود. این پرندگان در هنگام طلوع و غروب خورشید بسیار فعال هستند و بر سر غذا با هم به مجادله می‌پردازند. این عکس نیز در هنگام طلوع خورشید گرفته شده و به عنوان یکی از بهترین عکس های طبیعت سال 2016 برگزیده شده است.

 

رسیدن گردباد

رتبه دوم بخش پویا ؛ رسیدن

این عکس در تاریخ 18 اردیبهشت 95 گرفته شده و طوفانی را با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد که در حال نزدیک شدن به یک خانه در کلورادو است. به گفته عکاس این صحنه، پس از چند لحظه این طوفان عظیم از خانه‌ها گذشت اما خوشبختانه آسیبی جدی به کسی وارد نشد.

 

فرار ساردین

رتبه اول بخش پویا و برنده جایزه بزرگ این بخش ؛ فرار ساردین

در هنگام کوچ میلیونی ماهی‌های ساردین (Sardine) در آب‌های ساحلی آفریقای جنوبی، آنها مورد هجوم شکارچیان دریایی نظیر دلفین‌ها، مرغ‌های ماهی‌خوار، کوسه‌ها، وال‌ها، پنگوئن‌ها، شمشیرماهی‌ها و شیرهای دریایی قرار می‌گیرند. معمولا اولین حملات توسط دلفین‌ها انجام می‌شود که شیوه‌ها و تکنیک‌های خاص خود را در شکار کردن دارند. در سال‌های اخیر و احتمالا به دلیل شکار بی‌رویه و تغییرات ایجاد شده در آب و هوا، کوچ ساردین‌ها غیر قابل پیش‌بینی‌تر از قبل شده است. تقریبا دو هفته طول کشید تا این عکس بی‌نظیر توسط عکاس آن گرفته شد و حال نشنال جئوگرافیک آن را به عنوان یکی از بهترین عکس های طبیعت سال 2016 برگزیده است.

 

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: نشنال جئوگرافیک
  • حوزه کاربرد: عکس های برتر سال 2016