توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی در سایه حمایت پارک فناوری پردیس

   رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به همکاری این مجموعه در توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی برای حضور در بازارهای خارجی در سطح جهان و توسعه فناوری افزود: پارک فناوری پردیس قطب فناوری ایران است و بهترین شرکت‌های فنی کشور عضو آن هستند. بی‌شک همکاری‌ بین شرکت‌های ایرانی و فرانسوی باعث توسعه ظرفیت فنی و بازار آنها می‌شود.

   مهدی صفاری نیا افزود: ایران به لحاظ نیروی انسانی متخصص ظرفیت بالایی دارد و در زمینه‌ فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی رتبه چهارم را در سطح دنیا به خود اختصاص داده و نیروی متخصص و بازار ایران مزیتی برای همکاری بین شرکت‌های دو کشور ایران و فرانسه است.

   وی گفت: در حال حاضر پارک فناوری پردیس 60 هکتار است و تقریباً هر سه سال یک فاز پارک را به مساحت 20 هکتار توسعه می‌دهیم و در هر فاز نزدیک به 100 شرکت جدید اضافه می‌شوند. حدود 200 شرکت عضو پارک فناوری پردیس هستند و در رشته‌های فناوری اطلاعات، فناوری نانو و بایو بیش از 700 محصول تولیدی دارند. همچنین ده‌ها پتنت ثبت شده و بیش از سه هزار نفر نیروی متخصص در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

   وی در انتها با اشاره به فعالیت 12 شرکت خارجی در پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌هایی از اسپانیا، بلژیک، انگلیس، هند، روسیه، فرانسه و چین همکاری‌های مشترکی با شرکت‌های ایرانی تعریف کرده‌اند و آنها از مزیت معافیت‌های 20 ساله مالیاتی بهره‌مند می‌شوند، ضمن اینکه قانون‌کار و مبادلات مالی با کشورهای خارجی در پارک، مشابه مناطق آزاد است.

اطلاعات تکميلي

  • سازمانهاي وابسته: پارک فناوری پردیس
  • حوزه کاربرد: توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی