چاپ کردن این صفحه

پلاستیک سوختی

   ریچارد گراس در دانشگاه پلی تکنیک بروکلین آمریکا در تلاشی بی سابقه پلاستیک سوختی را تولید کرده است که پس از غیر قابل استفاده شدن می توان آن را به راحتی به سوخت دیزل تبدیل کرد.

بر طبق گزارشات رسیده از وی، این فرآیند هنوز وارد مرحله عملی نشده و نمی توان به زودی انتظار تولید تجاری از آن را داشت با این حال تشکیلات پنتاگون بر آن شده است تا بودجه هنگفت 34/2 میلیون دلاری را برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار این دانشگاه و تیم تحقیقاتی این پروژه قرار دهد.

این فناوری نوین می تواند کاهش قابل توجهی در حجم سوخت و موادی که ارتش آمریکا برای انتقال نظامیان خود به مناطق و پایگاه های دوردست صرف می کند، اعمال کند.

مزیت اصلی که این فناوری نوین دارد نخست امکان بسته بندی تجهیزات با استفاده از پلاستیک یاد شده و سپس استفاده نهایی از آن به عنوان سوخت است. آژانس پروژه تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا اعلام کرده است که استفاده از این فناوری نوین کاهش قابل توجهی نیز در تولید زباله و مشکلات ناشی از آن به همراه خواهد داشت.

این دانشمند برای تبدیل پلاستیک تولید شده به سوخت از نوعی آنزیم برای شکستن ذرات تشکیل دهنده پلاستیک به سوخت استفاده کرده است.

اطلاعات تکميلي