اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اصفهان

در حاشیه اولین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اصفهان:

نخستین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی برگزار می شود.

مشاور شهردار و رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور در جهت توسعه پایدار شهری و با رویکرد همکاری میان مجامع علمی و مدیریت شهری، مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اولین جشنواره بین الملی فناوری های نوین شهری اصفهان با همکاری دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار می گردد.

 اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اصفهان

 

محمدرضا نیلفروشان اعلام کرد: بر اساس اولویت های راهبردی برنامه اصفهان 1400 و نگاه ویژه این برنامه بر توسعه پیاده محوری و دوچرخه با هدف حفظ محیط زیست به عنوان یکی از محور های اصلی توسعه پایدار شهری ، مرکز فناوری های نوین شهری به عنوان یک مرکز خلاق، دانش محور و پیشرو با همکاری دانشگاه آزاد نجف آباد اقدام به برگزاری اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اصفهان نموده است.

رئیس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به پتانسیل بالای علمی و فنی موجود در اصفهان افزود : تعامل با مراکز و مجامع علمی و تکیه بر توانمندی های بومی از اولویت های مدیریت شهری اصفهان است . و این رویکرد را به عینه می توان در کلیه رئوس برنامه های مدیران ارشد شهر ملاحظه کرد.

 اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اصفهان

وی افزود: امروزه در تمامی کلانشهرهای دنیا نگاه ویژه ای به توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری به کمک دوچرخه شده است. و به جهت افزایش استفاده از این وسیله ارزان قیمت و پاک در شهرها سعی بر تولید
دوچرخه های برقی Electric bik یا Ebike شده است.

محمد رضا نیلفروشان در رابطه با موارد استفاده از دوچرخه های برقی تصریح کرد: یکی از کاربری های دوچرخه های برقی، کاربری های ورزشی و تفریحی – توریستی هستند. لذا با توجه به جایگاه مهم توریستی اصفهان از نظر تنوع و پراکندگی درون شهری مکان های گردشگری، می تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در بالا بردن جذابیت گردشگری نصف جهان برای گردشگران داخلی و خارجی مطرح گردد.

وی در ادامه کاربرد دیگر این دوچرخه ها را در ترددهای روزمره شهری اعلام کرد و افزود: بخش عمده سفرهای درون شهری، سفرهای کوتاهی است که مابین منزل و محل کار توسط شهروندان صورت می گیرد. و با توجه به سهولت استفاده از این نوع دوچرخه ها در سفرهای درون شهری، می تواند به عنوان یک وسیله موثر برای افراد میانسال و سالمند توصیه شود.

 

اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اصفهان

 

مشاور شهردار در پایان با یادآوری زمان برگزاری جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اصفهان در تاریخ های 27 تا 30 شهریور 95 اعلام کرد: مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در دو سطح دانشجویی و صنعتی و با هدف حمایت تولید داخلی برگزار خواهد شد و به رتبه های برتر جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت.

 رتبه های برتر به طور مشترک انتخاب شدند 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد هم در مورد نتایج بدست آمده گفت: براساس اعلام نظر تیم داوری با توجه به عدم کسب معیارهای مورد نظر هیچ تیمی به عنوان مقام اول دست نیافت.
دکتر رضا ابراهیمی ادامه داد: تیم های دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مجتمع آموزش عالی گلپایگان بطور مشترک به عنوان رتبه دوم و تیم های دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آیت الله حائری میبد به عنوان رتبه سوم این مسابقات معرفی شدند.

 

اولین مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اصفهان

 

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان در ادامه اظهار داشت: مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه های برقی در اولین جشنواره بین المللی فناوری‌های نوین شهری اصفهان برگزار شد. محمدرضا نیلفروشان افزود: اصفهان دومین شهر علمی کشور است و امیدواریم از این رتبه علمی شاخص نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: امروزه در تمامی کلانشهرهای دنیا نگاه ویژه ای به توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری به ویژه دوچرخه شده است در این راستا به منظور افزایش استفاده از این وسیله ارزان قیمت و پاک در شهرها سعی بر تولید دوچرخه‌های برقی Electric bik یا Ebike شده است.
رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تبدیل علم به ثروت برای جلوگیری از وابستگی کشور افزود: تعامل با مراکز و مجامع علمی و تکیه بر توانمندی های بومی برای دستیابی بیشتر به اهداف تعیین شده از سوی رهبری از اولویت های مدیریت شهری اصفهان است.