گرانترین مایع جهان کدام است؟

خداوند سم عقرب را برای دفاع و کشتن دشمنان خلق کرده است، جالب اینجاست که تمامی گونه‌های عقرب‌ها سم ندارند و تنها ۲۵ گونه از عقرب‌ها شناسایی شده‌اند که سم آن ها برای انسان‌ها کشنده به حساب می‌آید. پروتئینی که در سم عقرب پیدا می‌شود را برای افرادی که از ورم مفاصل رنج می‌برند استفاده می‌کنند. از طرف دیگر از این پروتئین در درمان فلج چندگانه و عارضه‌های روده‌ای نیز استفاده می‌شود تا با قیمت بیش از ده میلیون دلاری خود برای هر لیتر لقب گرانترین مایع دنیا را به خود اختصاص دهد.

 

زهر عقرب گرانبهاترین مایع دنیاست

 

 وقتی در مورد گران ترین مایع جهان می شنوید تصور کنید نوعی مایع با ترکیبات مخصوص شیمیایی که حتی نامش را نمی دانید باشد اما این طور نیست این مایع نوعی سم کشنده است. مایعاتی در جهان وجود دارند که روی برخی از آن ها قیمت گذاری می شود و به مردم فروخته می شوند. یکی از این مایعات که به عنوان گران ترین مایع جهان هم شناخته می شود، زهر عقرب است. زهـــر عقرب با ارزش بیش از 10میلیون دلار برای هر لیتر گران ترین مایع جهان است.

 

زهر عقرب گرانبهاترین مایع دنیاست

 

 زوج جوان مراغه‌ای با ایجاد مزرعه پرورش عقرب تولید گران‌ترین مایع جهان را آغاز کردند.
آقای وحید بهروز و خانم انیسه این طرح دانش بنیان را در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در اتاقی ۱۰ متر مربعی پیاده کردند.

آن‌ها با پرورش عقرب به دنبال تولید زهر این بند پا، به عنوان گران‌ترین مایه جهان هستند.

 

زهر عقرب گرانبهاترین مایع دنیاست

 

وحید بهروز گفت: این طرح را از ۶ ماه پیش و با ۲۰۰ عقرب شروع کرده‌اند و در پایان دوره زهرگیری به ۲۰ هزار عدد خواهد رسید.

وی افزود: این عقرب‌ها در مدت هشت ماه به مرحله زهرگیری و سوددهی می‌رسند.

 

زهر عقرب گرانبهاترین مایع دنیاست

 

به گفته وی هرگرم زهر عقرب ۶۰ میلیون ریال و فرآوری شده آن ۸۰۰ میلیون ریال ارزش دارد.

بهروز گفت: سم عقرب با وجود اینکه کشنده است، اما درساخت دارو‌های ضدسرطانی، ساخت آنتی بیوتیک و درمان درد‌های مفصلی و ساخت دارو‌ها کاربرد دارد.

وی افزود: از گونه‌های مختلف عقرب در ایران زهر چهار گونه ارزش دارویی و تجاری دارد.

 

اطلاعات تکميلي