جاهای دیدنی استانبول

نسبت به سایر جاذبه‌های این لیست، پارک امیرگان میان گردشگران شناخته‌شده‌تر است. محوطه‌های این پارک از گل آرایی‌های بسیار زیبا و رنگارنگی پوشیده است، طوری که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، علاوه بر آن، این مکان روزگاری خلوتگاه خصوصی اسماعیل پاشا، خدیو مصر بود و پس از آن سلطان مراد چهارم به عنوان یک پیشکش این مکان را به یک سردار ایرانی به نام امیر گونه خان (امیرگان) هدیه داد. ضمن اینکه پارک امیرگان در نزدیکی موزه شکیب سابانچی، یکی از بهترین موزه‌های استانبول واقع شده و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از این موزه هم دیدن کنید. برای رسیدن به پارک امیرگان از ایستگاه مترو تکسیم حدود 34 دقیقه مسیر را با ماشین باید طی کنید.

 

جاهای دیدنی استانبول

ساحل ایستینیه

  • امتیاز گوگل: 4.6
  • فاصله از تکسیم: 39 دقیقه

کمی بالاتر از پارک امیرگان، ساحل ایستینیه (به ترکی: İstinye Sahili) دیده می‌شود. ساحلی که در شمال غربی تنگه بسفر واقع شده و به دلیل کافه و رستورا‌ن‌های دریایی که در اطرافش قرار دارد معروف است. ساحل ایستینیه فاصله کمی با پارک ایستینیه دارد، پارک ایستینیه شامل یک مرکز خرید بزرگ 4 طبقه با بیش از 290 فروشگاه می‌شود. فاصله ساحل ایستینیه تا مترو تکسیم حدود 40 دقیقه است.

 

ساحل ایستینیه
 
جنگل بلگراد
  • امتیاز گوگل: 4.7
  • فاصله از تکسیم: 58 دقیقه

نام بلگراد در وهله اول یادآور پایتخت کشور صربستان است، اما واقعیت این است که جنگل‌ بلگراد به غیر از یک رویداد تاریخی که در قرن 16 رخ داد، ارتباطی با صربستان ندارد و در اطراف شهر استانبول واقع شده است، به طور دقیق‌تر جنگل بلگراد 29.7 کیلومتر خارج از استانبول است و حدود یک ساعت با ماشین از مبدأ ایستگاه مترو تکسیم فاصله دارد. بازدید از این جنگل‌ به دلیل متنوع بودن گیاهان و جانوران توصیه می‌شود، اما به غیر از طبیعت بکر و تاریخچه جالبی که دارد، رودهای جنگل‌ بلگراد به عنوان اصلی‌ترین منبع آب شرب استانبول نیز محسوب می‌‎شوند.

 

جنگل بلگراد
 

پارک جنگلی آتاتورک

  • امتیاز گوگل: 4.5
  • فاصله از تکسیم: 37 دقیقه

پارک جنگلی آتاتورک یا آتاتورک کنت ارومانی یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که نسبت به جنگل بلگراد وسعت بسیار کمتری دارد اما در عوض دسترسی به  آن آسان‌تر است و حدودا با 37 دقیقه رانندگی از مبدا مترو تکسیم می‌توان به این پارک جنگلی رسید. پارک جنگلی آتاتورک در نزدیکی منطقه ساری‌یر، شمالی‌ترین منطقه استانبول واقع شده است. اما آنچه پارک جنگلی آتاتورک را به یکی از مکان های دیدنی استانبول تبدیل می‌کند، امکانات رفاهی متعددی است که در این پارک دیده می‌شود. از زمین‌های ورزشی و محوطه بازی کودکان گرفته تا کافی شاپ و بخش مخصوصی که برای برگزاری جشن و فستیوال‌ها ایجاد شده است. همچنین پارک جنگلی آتاتورک بخش‌های زراعی و کشتزار هم دارد که سبب می‌شود این مکان به یکی از چند منظوره‌ترین پارک‌های جنگلی استانبول تبدیل شود.

 

پارک جنگلی آتاتورک

ساحل امیرگان

  • امتیاز از گوگل: 4.7
  • فاصله از تکسیم: 45 دقیقه

احتمالا تا اینجای متن متوجه شده باشید که امیرگان یکی از محله‌های توریستی استانبول است که کمتر به آن توجه شده. یکی دیگر از مناطق دیدنی استانبول در امیرگان، ساحل امیرگان است. ساحلی که اطرافش مملو از کافه و رستوران است و نمای فوق‌العاده‌ای رو به تنگه بسفر به ویژه پل بسفروس دارد. یکی از دلایلی که ساحل امیرگان را توصیه می‌کنیم، خلوت بودن آن نسبت به دیگر سواحل استانبول است. با وجود اینکه ساحل امیرگان در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، هم دسترسی مناسب دارد و هم از امکانات توریستی مناسب بهره‌مند است؛ با این حال، بازدیدکننده‌های زیادی ندارد و از همین رو یکی از مناطق محبوب برای سپری کردن اوقات فراغت در استانبول است.

 

ساحل امیرگان
 

ساحل تارابیا

  • امتیاز فوراسکوئر: 9.4 از 10
  • فاصله از تکسیم: 34 دقیقه

پیشتر گفتیم ساحل امیرگان آن طور که باید و شاید میان گردشگران شناخته شده نیست و نسبت به دیگر سواحل استانبول خلوت‌تر است. اما اگر بخواهیم به شما ساحلی را معرفی کنیم که از امیرگان خلوت‌تر باشد آن ساحل تارابیا است. در اطراف تارابیا همانند سواحل امیرگان و ایستینیه، رستوران‌های دریایی خوبی دیده می‌شود که دسترسی خوب و فاصله 34 دقیقه‌ای تا متروی تکسیم، ارزش بازدید از این ساحل را بالاتر می‌برد. در ضمن اگر به بازدید ساحل تارابیا رفتید، بدانید بهترین کاری که می‌توانید در این مکان انجام دهید، پیاده‌روی در امتداد ساحل و لذت بردن از منظره اطراف است.

 

ساحل تارابیا
 

ساحل کیلیوس

  • امتیاز در گوگل: 3.7
  • فاصله از تکسیم: 90 دقیقه

در مطلب پیش‌رو که به معرفی جاهای دیدنی استانبول پرداختیم، فاصله هر کدام از این سواحل تا مترو تکسیم که آن را به عنوان مبدا گردشگری درنظر گرفتیم، بین 30 تا 40 دقیقه متغیر بود، ولی این وضعیت برای ساحل کیلیوس کمی متفاوت‌تر است و دست کم به 90 دقیقه رانندگی نیاز هست تا به این مکان برسید. ساحل کیلیوس در کنار دریای سیاه واقع شده است و علاوه‌بر این که از نظر وسعت بسیار بزرگ‌تر از سایر سواحل این لیست است، امکانات گردشگری بیشتری هم دارد.

 

ساحل کیلیوس
 

سخن آخر

استانبول را تنها به مراکز خرید و مساجدش مثل ایا صوفیه و مسجد آبی نشناسید. جاهای دیدنی استانبول شامل جاذبه‌های طبیعی متعددی می‌شود و در این شهر می‌توانید شاهد برخی از سواحل و پارک‌های جنگلی بسیار زیبایی باشید که میان گردشگران خیلی شناخته شده‌ نیستند.

 

اطلاعات تکميلي