تحقیقات در مورد سیستم تعلیق بادی خودرو حاوی اطلاعات زیادی در زمینه طراحی، انتخاب اجزاء و بهینه سازی عملکرد این سیستم ها می باشد. شناخت پارامترهای تاثیرگذار بر رفتار آنها و ارائه یک مدل بی بعد به منظور بهینه سازی این سیستم ها از اهداف این مقاله است که سعی شده با ایجاد یک مدل دو درجه آزادی ¼ تعلیق بادی و بهینه سازی سیستم در حد امکان پرداخته شود.

بهینه سازی حرارتی و کلیات مربوط به ايجاد تغییر نسبت تراکم موتور احتراق داخلی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. نسبت تراکم موتورهای احتراق داخلی مهمترين علل تاثیرگذار در افزايش بازده آنها از نظر تئوری است .

امروزه کاهش ارتعاشات وارده به خودرو از جانب نوسانات جاده به سیستم تعلیق، یکی از مهمترین اهداف شرکتهای خودروسازی است. معمولاً سیستم تعلیق بر اساس نوع کاربری خودرو و مشخصات ثابت، طراحی می شود.

اين مقاله به امکان‌سنجی نصب سیستم سیکل تبرید جذبی بر روی خودرو می­ پردازد که برای تأمین انرژی موردنیاز ژنراتور از گرمای گاز خروجی اگزوز خودرو استفاده می­ نماید.