طراحی جدید توربین اقیانوس - جریان: مهار اقیانوس برای توان 24/7

    سوخت های فسیلی انقلاب صنعی و پیشرفت های بعدی تکنولوژی را ایجاد کردند. با این وجود، آینده ما به دلیل تجدید ناپذیر بودن آن ها و از بین بردن سریع آن ها، نمی تواند بر پایه آن ها استوار باشد.

   اغلب انرژی بادی و خورشیدی به عنوان محرک انقلاب انرژی دیده می شوند. اما واضح است که پنل های خورشیدی و توربین های بادی، به تنهایی نمی توانند انرژی مورد نیاز ما را تأمین کنند و ذکر این نکته ضروری است که مصرف انرژی همواره در حال افزایش است. به دلیل سیکل های روز – شب و الگوهای آب و هوایی فصلی، انرژی خورشیدی و بادی متناوب هستند. همچنین مزارع توان بزرگ نیاز به زمین های بزرگ دارند.

   جریان اقیانوس ها منبع دیگری برای انرژی هستند که در زمینه های پایداری قابل قیاس با سوخت های فسیلی هستند. بعلاوه تمیز و تجدید پذیر هستند.

   محققان یک توربین دریایی غرق شده در آب را برای مهار انرژی جریان ارائه کردند. این توربین ها به ویژه برای مناطقی مانند ژاپن، فیلیپین و تایوان که طوفان ها سواحل را نابود می کنند مناسب تر هستند. توربین یاد شده در عمق 100 متری زیر آب جایی که جریان آب حتی هنگام طوفان آرام و پایدار است.

   این توربین شامل یک شناور، وزنه تعادل، یک محفظه برای جا دادن محتویات تولید برق و سه پره است. کم کردن تعداد محتویات توربین برای نگهداری آسان، هزینه کم و نرخ پایین عدم موفقیت بسیار ضروری است.

   این طراحی ترکیبی از کایت و توربین بادی است که توسط بندی به کف اقیانوس وصل شده و شناور باقی می ماند. در این حالت آب سه پره این توربین را می چرخاند. جریان های اقیانوسی سرعت آرامی در حدود 1 تا 1/5 متر بر ثانیه دارند. ولی چگالی آب بیش از 800 برابر هوا است. بنابراین حتی جریان های آرام انرژی قابل قیاسی با بادهای قدرتمند دارند. بعلاوه، جریان های آب قطع نمی شوند و تغییر جهت نمی دهند.

   این توربین می تواند با توجه به نیاز منطقه در ابعاد بزرگ یا کوچک طراحی شود. ساخت یک مزرعه با 300 توربین به قطر 80 متر، توان خروجی در حدود 1 گیگاوات، معادل یک راکتور هسته ای دارد که قادر به تأمین برق 400000 خانه است.

اطلاعات تکميلي