مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا

آتش‌سوزی اکتبر ۲۰۱۷ کالیفرنیا از شب یکشنبه ۸ اکتبر ۲۰۱۷ در سراسر ایالت کالیفرنیا شروع شد و در مدت کوتاهی پس از شروع آتش‌سوزی، به سرعت گسترش پیدا کرد و تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشت. تا ۱۴ اکتبر حداقل ۴۲ نفر کشته شدند.

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

این آتش‌سوزی‌ها منجر به هشدار مهم وضعیت قرمز در بسیاری از نواحی این ایالت شد. هفتاد آتش‌سوزی مجزا گزارش شده‌است. که دست کم ۳۱ کشته برجای گذاشته‌است. آتش‌سوزی اکتبر سال ۲۰۱۷ مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا از زمان آتش‌سوزی در سال ۱۹۱۸ است.

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

آتش سوزی‌ها در بوته‌زارها و مناطق جنگلی جنوب کالیفرنیا آغاز شده و حدود 500 نیروی آتش نشان با استفاده از بالگردهای حامل تانکر آب در تلاش برای کنترل شعله‌های آتش هستند. همچنین آتش سوزی در نیومکزیکو به تخلیه ساکنان برخی از مناطق حادثه دیده منجر شده و در منطقه‌ای به مساحت 4900 هکتار گسترش پیدا کرده‌ است.

 

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

تلفات و خسارات

تا ۱۴ اکتبر دست کم ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و حداقل ۱۸۵ نفر نیز مجروح و در بیمارستان بستری شدند. تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند که روزنامه واشینگتن پست آمار آنرا ۴۵۰ نفر تخمین زده‌است. گستره آتش‌سوزی تا ۱۴ اکتبر، به بیش از ۸۶۰۰۰ هکتار رسیده‌است و بیش از ۵۷۰۰ خانه کاملاً نابود شد و ۹۰٬۰۰۰ نفر را مجبور به تخلیه از خانه‌های خود کرده‌است. همزمان هزاران نفر در جنوب کالیفرنیا به دلیل یک آتش‌سوزی در شهر آناهایم هیلز در کانتی اورنج وادار به ترک خانه‌هایشان شدند و ۲۴ خانه در آتش نابود شد. حرارت آتش به حدی است که شیشه‌های ماشین‌ها ذوب می‌شود، صدها خانه در سانتا روزا در آتش سوختند.

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

اقدامات

بیش از هشت هزار آتش‌نشان در شهرهای مناطق سونوما و سانتا روزا در هفتاد کیلومتری شمال سان فرانسیسکو که پوشیده از تاکستان‌های وسیع هستند برای مهار آن تلاش می‌کنند. بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق با دستور تخلیه اجباری مواجه شده‌اند.

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

علت

دلیل آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و مقامات مسئول علت آنرا اعلام نکرده‌اند. برخی از متخصصین احتمال می‌دهند که بر اثر وزش بادهای گرم خرابی سازه‌های برق ایجاد جرقه اولیه را کرده‌است.

وقوع آتش سوزی های اخیر در جنگل های کالیفرنیا باعث شده است بسیاری از مردم به دلیل دود ناشی از آتش، خانه های خود را رها و به شهرهای دیگر از جمله کلورادو نقل مکان کنند.

 

آتش سوزی در کالیفرنیا

 

همچنین خبرها حاکی از توصیه پزشکان به خارج نشدن مردم بویژه بیماران قلبی از منازل خود در این مناطق است.

 

 

اطلاعات تکميلي