جایگاه انرژی تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه

    قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اهمیت جایگاه انرژی تجدید‌پذیر در ایران گفت: براساس برنامه ششم توسعه قرار بر این است که حدود پنج هزار مگاوات ظرفیت انرژی تجدید‌پذیر را ارتقاء دهیم.

   به گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی در شانزدهمین مراسم جایزه بنیاد جهانی انرژی با بیان این‌که در حال حاضر 500مگاوات انرژی تجدید‌پذیر تولید می‌شود، اظهار کرد: ایران برنامه‌های اساسی را برای ارتقاء انرژی‌های تجدید‌پذیر در نظر گرفته است.

   صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی دو پارامتری است که به سلامت کره زمین کمک می‌کند باید تمام دنیا برای رسیدن به توسعه سبز و انرژی پایدار با یکدیگر پایدار شوند به‌طوری که بتوانیم برای زندگی بهتر تولید انرژی کنیم.

   قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که این باور در ایران وجود دارد که تنها یک زمین برای بشر موجود است، گفت: در میان میلیارد‌ها سیاره تنها زمین توانسته چنین پتانسیلی را در خود به وجود آورد، اما این نکته را باید توجه کرد که آنچه زمین را به خطر انداخته درک نادرست ما در استفاده از منابع زمین است.

   محمودی با بیان این که انرژی‌های فسیلی یک تیغ دو لبه است که اگر از آن درست استفاده نکنیم بسیار آسیب می‌بینیم، ادامه داد: در ایران با جهش علمی که صورت گرفته و باورهای عمیقی که در این زمینه ایجاد شده است هدف ما توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر و به‌طور کلی استفاده بهینه از انرژی است. برنامه‌های وزارت نیرو نیز مطابق با آنچه که در برنامه ششم آمده توسعه انرژی تجدید‌پذیر رسیدن به پایداری وتوسعه سبز است.

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری ایسنا
  • حوزه کاربرد: اهمیت انرژی تجدید پذیر