طبقه بندی کالاهای خطرناک: كلاس 2-گازها و کلاس3-مايعات قابل اشتعال

كلاس 2-گازها (Gases)

كالاهای خطرناک این كلاس شامل گازهای تحت فشار، گازهای مایع و یا گازهای محلول تحت فشار می باشد. گازها شامل 3 ساب كلاس می باشند:

كلاس 1-2 گازهای قابل اشتعال

كلاس 2-2 گازهای غیر قابل اشتعال و غیر سمی

كلاس 3-2 گازهای سمی منظور از گازهای سمی گازهایی هستند كه استنشاق آن ها موجب مرگ و میر و یا صدمات جدی به سلامتی انسان می گردد. مثل: CO ، كلر و آمونیاک

 

كلاس 3 -مایعات قابل اشتعال (Liquids Flammable)

منظور از مایعات قابل اشتعال، مخلوطی از مایعات و یا مایعاتی حاوی جامدات بصورت محلول و یا معلق هستند كه می توانند در تماس با یک منبع جرقه مشتعل شوند مانند بنزین، تینر، رنگ ها، الكل ها و حلال های قابل اشتعال. قابل به ذكر است كه در تقسیم بندی قدیمی تر این كلاس به دو ساب كلاس 1-3 و  3-2 تقسیم بندی می شدند ولی در تقسیم بندی جدید برای مایعات قابل اشتعال ساب كلاسی در نظر گرفته نشده ولی برای این مواد گروه های بسته بندی (III, II, PGI) در نظر گرفته شده است:

 

كلاس 3 -PGI

مایعات با قابلیت اشتعال زیاد با نقطه جوش اولیه كمتر از 35 درجه سانتی گراد مثل: دی اتیل اتر، دی سولفید كربن

 

كلاس 3 -PGII

مایعات با قابلیت اشتعال بسیار زیاد با نقطه جوش اولیه بیشتر از 35 درجه سانتی گراد و نقطه فالش كمتر از 23 درجه سانتی گراد مانند: بنزین، استن گروه های بسته بندی Iو II قبلا تحت عنوان ساب كالس 1-3 تقسیم بندی می شدند.

 

كلاس 3 –PGIII

مایعات قابل اشتعال با نقطه فالش 23 تا 61 درجه سانتی گراد مثل: كروسن، تورپنتن معدنی این گروه در تقسیم بندی قبلی تحت عنوان ساب كالس 2-3 نامیده می شدند.

 

جهت خرید انواع مواد شیمیایی با فروشگاه انرژی کالا تماس بگیرید.

 

اطلاعات تکميلي

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)