طبقه بندی کالاهای خطرناک: كلاس 6- مواد سمی و عفونت زا و کلاس7- مواد رادیواكتیو

کلاس 6 -مواد سمی و عفونت زا (Substances Infectious and Toxic)

این كلاس شامل دو ساب كلاس مواد سمی و مواد عفونی می شوند. البته گازهای سمی، كه قالباً در كلاس 3 -2 طبقه بندی شده اند، در این كلاس قرار نمی گیرند.

كلاس 1-6 مواد سمی (شامل مایعات و جامدات سمی)

مواد سمی شامل موادی هستند كه منجر به مرگ و یا صدمات جدی و آسیب شدید به سالامتی انسان در صورت بلعیده شدن، استنشاق و یا از طریق تماس پوستی می شوند. مثال: سیانید سدیم (NaCN) سیانیدها و تركیبات آرسنیک.

كلاس 2-6 مواد عفونی

مواد عفونی موادی هستند كه عفونت زا شناخته شده و یا امكاناً حاوی عوامل بیماری زا (میكرو ارگانیسم ها) شامل باكتری ها، ویروس ها، ریكتزیا، پارازیت ها و قارچ ها هستند. واكسن ها و نمونه های پاتولوژی مثال هایی از این دست هستند. دستورالعمل نگهداری، نحوه كار و نحوه دفع مواد عفونی باید تابع مقررات بهداشتی و نحوه حمل و نقل این گروه از مواد تابع مقررات حفاظت محیط زیست باشد.

 

كلاس 7 -مواد رادیواكتیو (Radioactive Substances)

این كلاس شامل مواد یا تركیب موادی هستند كه دایماً از خود امواج رادیواكتیو ساطع می كنند. به عبارت دقیق تر ماده رادیواكتیو ماده ای است كه فعالیت مخصوص آن بزرگتر از kBq/Kg 70 باشد. منظور از فعالیت مخصوص میزان فعالیت در واحد جرم ماده رادیو اكتیو است. برای این كلاس، ساب كلاس خاصی در نظر گرفته نشده ولی گروههای بسته بندی مختلف در نظر گرفته می شود. مثال: رادیو ایزوتوپ ها و اورانیوم

 جهت خرید انواع مواد شیمیایی با فروشگاه انرژی کالا تماس بگیرید.

 

اطلاعات تکميلي

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)