اقدامات کنترلی در کار با مواد شیمیایی ( نه: پایش سلامتی کارکنان، ده: گزارش حوادث و شبه حوادث، یازده: امکانات کمک های اولیه)

  • پایش سلامتی کارکنان

به منظور بررسی و مراقبت از وضعیت سلامتی كاركنان باید معاینات دوره ای بعمل آمده و در مواردی نیز لازم است پایش های بیولوژیک از افراد در معرض تماس با مواد خطرناک بعمل آید. این پایش ها در مواردیكه تماس با یک یا چند ماده زیان آور با پتانسیل ایجاد اثرات سلامتی در محیط كار وجود داشته و ممكن است باعث بروز عوارض، مسمومیت ها و بیماری های ناشی از كار شوند صورت می گیرد.

بهتر است اینگونه پایش ها توسط یک متخصص طب كار مطلع از فعالیتهای كاری كارگران انجام شده و مدیریت شود. نتایج اینگونه پایش ها و معاینات باید در پرونده پزشكی كارگران ثبت و نگهداری شود. كارگران باید از نتایج معاینات و وضعیت سلامتی خود آگاهی مناسب داشته باشند. یک گزارش كلی از نتایج نیز جهت برنامه ریزی های آلاینده بایستی توسط مسئولین مربوطه ارائه گردد. همچنین رعایت نكات و جنبه های اخلاقی در جمع آوری، ثبت و نگهداری گزارشات پزشكی كاركنان ضروری است.

 

  • گزارش حوادث و شبه حوادث

تمام حوادث و شبه حوادثی كه در كار با مواد شیمیایی رخ می دهد باید گزارش شوند. مسئولین مربوطه موظفند كه علت حوادث را شناسایی نموده و با بكارگیری اقدامات اصلاحی اطمینان حاصل نمایند كه چنین حوادثی مجدداً تكرار نخواهد شد.

 

  • امکانات کمک های اولیه

دسترسی به امكانات كمک های اولیه باید در محیط های كار فراهم بوده و متناسب با محیط كار باید افراد آموزش دیده در زمینه كمک های اولیه نیز حضور داشته باشند. جزییات كمک های اولیه و اقدامات اضطراری در درمان افراد حادثه دیده در كار با مواد شیمیایی در برگه های MSDS وجود دارد.

 

جهت خرید انواع مواد شیمیایی با فروشگاه انرژی کالا تماس بگیرید.

اطلاعات تکميلي

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)