تولید برق از توپ فوتبال

  به گزارش ICTPRESS  و دو کارآفرین بنظر می‌رسد که با یک توپ فوتبال جاذب انرژی توانسته‌اند راهی را برای تضمین برق انسان هایی که در تاریکی زندگی می‌کنند، پیدا کنند.

 

تولید برق از توپ فوتبال


   بازیکنان با ضربه زدن به توپ SOCCKET می‌توانند طی یک بازی 30 دقیقه‌ای قدرت کافی برای روشن کردن یک لامپ ال‌ای‌دی را برای سه ساعت تولید کنند.
این فناوری به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز معرفی شده است.
اوباما با حضور در نیروگاه برق اوبونگو در دارالسلام تانزانیا برای ترویج ابداعات انرژی به بازی با توپ پرداخت.
این توپ با وزن 17 اونس که تنها یک اونس بیشتر از توپ فوتبال عادی بوده، حاوی مکانیزم شبه پاندولی است که انرژی جنبشی تولید شده طی بازی عادی را گرفته و آن را برای استفاده‌های بعدی به عنوان یک منبع برق در توپ ذخیره می‌کند.

 

تولید برق از توپ فوتبال

 

این توپ ساخته شرکت Uncharted Play بوده که در سال 2011 توسط جسیکا متیوز و جولیا سیلورمان بنیان گذاشته شده است.
سازندگان، هیچ تخصص مهندسی نداشته اما برای ساخت این توپ پیش گامانه با هم کار کرده‌اند.
این اختراع می‌تواند به معنی پایان منابع غیرقابل پیش‌بینی برق و منابع مضری باشد که سلامت کاربران را به خطر می‌اندازند.

 

این توپ که Soccket نام دارد، قادر است انرژی های تولید شده توسط نیروهایی که طی بازی روی آن اعمال می شوند را جذب کند.

 

تولید برق از توپ فوتبال

 

 

این وسیله ضد آب از نوعی سیم پیچ القایی تعبیه شده در مرکز خود استفاده می کند و مجهز به آهن ربایی است که به هنگام حرکت توپ با سرعت بالا شروع به نوسان می کند و به یک موتور نیرو بخشیده و در درون و بخش فوقانی این باتری نوسانگر ذخیره می شود.

در این طرح یک آداپتور AC در عقب یکی از پانل های سوکت جاسازی شده که امکان نیرو بخشیدن به بسیاری از لوازم برقی را فراهم می کند. با این حال مخترعان این فناوری مدعی هستند که بهترین استفاده توپ طراحی شده شارژ کردن موبایل و چراغ های برق است. این سیستم قادر است فقط با 30 دقیقه بازی فوتبال انرژی سه ساعته یک لامپ را تولید کند.

 

تولید برق از توپ فوتبال

 

توپ طراحی شده از موادی ساخته شده که در کشورهای در حال توسعه یافته نیز یافته می شود بنابراین می توان از آن برای تولید انرژی الکتریسیته مورد نیاز منابع گرمایی و لامپ ها در این کشورها که با کمبود برق نیز مواجهند، استفاده کرد.

اطلاعات تکميلي