برنامه‌ های کنترل از راه دور

 یک ESC ممکن است به عنوان یک واحد مستقل، وقتی وسیله در بیش ترین toy-grade R/C وسایل نقلیه است، شاخه را به کانال کنترل دریچه گاز گیرنده متصل کند یا به خود گیرنده وصل شده باشد. برخی از تولید کنندگان R/C که به شکل اختصاصی hobby-grade الکترونیک در entry-level وسایل نقلیه، کشتی یا هواپیما نصب می‌ کنند، از پردازنده ‌های الکترونیکی که این دو را در یک مدار ترکیب می‌ کنند، استفاده می‌ کنند.

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

 

کنترل سرعت الکترونیکی برای مدل RC وسایل نقلیه ممکن است یک battery eliminator مدار را به تنظیم ولتاژ برای گیرنده‌ ها، بیامیزد. تنظیم کننده ممکن است خطی یا حالت متغیر باشد. ESC ها در معنای وسیع تر کنترل کننده ‌های PWM برای موتور های الکتریکی هستند و به‌ طور کلی ۵۰ هرتز اسمی PWM سیگنال ورودی فرمان یار می‌ پذیرند که عرض پالسش از 1 ms به 2 ms تغییر می ‌کند

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

 

زمانی که با 1 ms در ۵۰ هرتز عرضه شده، ESC با خاموش کردن موتور متصل به خروجی اش پاسخ می‌ دهد. یک سیگنال ورودی با عرض پالس 1.5 ms موتور را با حدود نصف سرعت به حرکت در می‌ آورد. زمانی که سیگنال با 2.0 ms ارائه شده، موتور در سرعت کامل به حرکت در می ‌آید.

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

اتومبیل ها

ESC های طراحی شده برای ورزش که در اتومبیل‌ ها به کار می ‌روند عموما قابلیت معکوس کردن دارند؛ کنترل‌ های ورزشی جدید تر قابلیت معکوس کردن به شکل باز نویسی شده دارند به طوری که نمی‌ توانند در یک مسابقه مورد استفاده قرار بگیرند. کنترل‌ های طراحی شده به ‌طور خاص برای مسابقه و حتی برخی از کنترل ‌های ورزشی دارای مزیت افزوده ترمز متحرک هستند. ESC با قرار دادن یک بار الکتریکی در سراسر آرماتور، موتور را وادار می‌ کند تا به عنوان یک ژنراتور رفتار کند. این موضوع به سهم خود باعث می ‌شود که آرماتور سخت‌ تر بچرخد و در نتیجه سرعت مدل کاهش یابد یا کلا متوقف شود. برخی از کنترل کننده‌ ها هماهنگ با احیا کننده ترمز هستند و به منفعت آن اضافه می ‌کنند.

 

برنامه‌های کنترل از راه دور

 

هواپیما های بدون سر نشین

ESC های طراحی شده برای هلیکوپتر هایی که به شکل رادیویی کنترل می ‌شوند، نه به قابلیت ترمز (از آن جا که یک راه تکیه گاه، ممکن است آن را نا کار آمد کند) و نه به جهت معکوس نیاز دارند (اگر چه از آن جایی که سیم ‌های موتور اغلب دسترسی دشواری دارند و به محض نصب تغییر می‌ کنند، می‌ تواند مفید باشد). بسیاری از ESC های هلیکوپتر های high-end یک حالت " فرماندار " ارائه می ‌دهند که RPM این موتور را در یک سرعت مشخص ثابت می‌ کند و تا حد زیادی به پرواز CCPM-based کمک می‌ کند. این ویژگی در کوآدکوپتر ها هم استفاده می ‌شود.

هواپیما ها

ESC های طراحی شده برای هواپیما هایی که به شکل رادیویی کنترل می‌ شوند، معمولاً شامل چند خصیصهٔ ایمنی هستند. اگر قدرتی که از باتری دریافت‌ شده برای ادامهٔ فعالیت موتور الکتریکی کافی نباشد، ESC تا زمانی که امکان تداوم استفاده از aileron ها، سکان و عملکرد آسانسور وجود دارد، قدرت موتور را کم یا قطع خواهد کرد. این قابلیت امکان حفظ کنترل امن هواپیما ضمن پرواز سبک یا پرواز کم قدرت را به خلبان می ‌دهد.

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

قایق ها

ESCهای طراحی شده برای قایق ‌ها ضرورتاً ضد آب هستند. این ساختار آب‌ بندی شده به ‌طور قابل توجهی از ESC های غیر دریایی با تعداد بیش تری محفظهٔ هوای محبوس، متفاوت است. در نتیجه نیاز به خنک کردن موتور و ESC برای جلو گیری از شکست سریع مطرح می‌ شود. اکثر ESC های marine-grade توسط گردش آب به حرکت در آمده توسط موتور یا پروانهٔ منفی خلاء در نزدیکی محور محرکهٔ خروجی خنک شده ‌اند. ESC قایق مانند ESC ماشین قابلیت ترمز و معکوس کردن دارد.

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

 

کواد کوپتر ها

کنترل کننده‌ های الکترونیکی سرعت (ESC) یک جزء ضروری از quadcopter های مدرن (و همه multirotorها) هستند که قدرت و فرکانس بالا، وضوح بالا، قدرت ۳ فاز AC موتور را در یک بستهٔ بسیار جمع و جور مینیا توری ارائه می‌ دهند.

این هنر و صنعت به ‌طور کامل بستگی به سرعت متغیر موتور محرک ملخ هواپیما دارد. این تنوع گسترده و کنترل RPM خوب در سرعت موتور/پایه، تمام کنترل‌ های مورد نیاز یک کواد کوپتر (و همه multirotorها) برای پرواز را فراهم می‌ کند. کوادکوپتر های ESC معمولاً می‌ توانند در مقایسه با استاندارد سیگنال ۵۰ هرتز که در بسیاری از برنامه ‌های کاربردی RC استفاده می ‌شود، یک نرخ به روز رسانی سریع تر را به کار برند. گستره ‌ای از پروتکل ‌های ESC فراتر از PWM برای روز مدرن multirotor مورد استفاده هستند، از جمله Oneshot42 ،Oneshot125 ،Multishot و DShot .DShot یک پروتکل دیجیتال است که نسبت به کنترل کلاسیک آنالوگ مزایایی از جمله رزولوشن بالا تر، CRC چک سام و عدم نوسان رانش (از بین بردن نیاز به کالیبراسیون) دارد. به روزتر ین پروتکل‌ های ESC ها می‌ تواند در سرعت ۳۷٫۵ کیلو هرتز یا بیش تر با قاب DSHOT2400 با مصرف تنها ۶٫۵ µs ارتباط بر قرار کنند.

 

برنامه‌ های کنترل از راه دور

 

سفت افزار ESC

مدرن‌ ترین ESC شامل یک میکرو کنترلر است که سیگنال ورودی را تفسیر می ‌کند و به‌ طور مناسب، موتور با برنامهٔ تو کار یا سفت افزار را کنترل می ‌کند. در برخی موارد تغییر کارخانهٔ این سخت‌ افزار تو کار برای یک س خت‌ افزار متناوب، آشکارا در دسترس و متن‌ باز میسر است. این موضوع به‌ طور کلی به منظور انطباق ESC برای یک کاربرد خاص انجام شده ‌است. امکان ارتقا سفت ‌افزار برای برخی از ESC های ساخته شده در کارخانه، توسط کاربر فراهم است. ما بقی برای اتصال به یک برنامه ‌نویس به لحیم کاری نیاز دارند.

 

اطلاعات تکميلي