ویژگی‌های کولرهای آبی سلولزی و پوشالی

تقریبا تمام ویژگی‌های کولرهای آبی سلولزی مانند کولرهای آبی پوشالی است. با این تفاوت که در این کولرها به جای پوشال از پد های سلولزی متراکم استفاده شده است. كولر سلولزی  علاوه بر قدرت خنك كنندگی بيش تر به علت استفاده از پد سلولزى به جای پوشال مانع انتقال قارچ و باكترى به داخل محيط منزل مي گردد.

 

تفاوت کولر آبی سلولزی وپوشالی

 

پد سلولزی دارای ساختار يكنواخت است كه موجب ايجاد سطح تماس بسيار بزرگي بين آب و هوا مي شود. هواي گرم و خشك با عبور از پد سلولزی حرارت خود را به آب داده تا به طور كامل تبخير شود و هوای خنك و مطبوع بوجود آيد. فرآيند تبخير در پد های سلولزی موجب توليد بخار آب خالص مي شود كه فاقد آلودگي ها و مواد معدني است.

 

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

کولر آبی سلولزی

مزیت پد های سلولزی به پوشال ‌ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می‌توان حدود ۴-۳ سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد. مزیت دیگر این پد ها آن است که به دلیل تراکم بالا، اجازه ورود گرد و غبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و درنهایت هم محیط خانه نمی‌دهند. از این رو متخصصان استفاده از کولر هایی با پد سلولزی را به جای کولر های پوشالی به افرادی که در مناطق آلوده آب و هوایی زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند. ضمن اینکه جنس و تراکم این پد ها باعث می‌شود آب بیش تری جذب آن ها شود بنابر این کولر های دارای پد سلولزی می‌توانند سرمایی بیش تر و یکنواخت‌ تر نسبت به کولر های پوشالی به فضای خانه بدمند. البته باید بدانید که پد های سلولزی از پوشال کمی گران‌ تر هستند و همه جا نمی‌توان به ‌راحتی آن ها را پیدا کرد.

 

کولر آبی پوشالی

کولر های آبی با توان ‌های مختلف در بازار ایران موجود هستند. معمولا انواع ۵ ، ۷ و ۱۲ هزار این کولر ها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران ، به‌ صورت کاملا داخلی تولید می‌شوند، طرفداران بیش تری در میان مردم دارند. اعدادی که توان کولر های آبی را اعلام می‌کنند، به ما نشان می‌دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

 

تفاوت کولرآبی سلولزی وپوشالی

 

هرچه توان موتور کولر آبی بالا تر برود، یعنی قدرت مکیدن هوای بیش تری هم دارد و درنتیجه می‌تواند سرمای بیش تر و پرقدرت‌ تری هم به داخل منزل بدمد. با این حساب شما باید هنگام خرید کولر  های آبی، به گرمای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید و متراژ منزلتان توجه داشته باشید تا با انتخاب کولری با قدرت مناسب، خنکی مطلوبی هم به فضای خانه‌تان در فصل تابستان بدهید. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی‌ ترین انواع کولر مصرفی در میان مردم هستند.

 

تفاوت کولر های آبی سلولزی و پوشالی

 

متخصصان توصیه می‌کنند برای بالا بردن راندمان این کولر ها، هر سال پوشال هایشان را عوض کنید و آن ها را در مجاورت آفتاب مستقیم یا در فضا های بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد، قرار ندهید. از معایب کولر های پوشالی می‌توان به امکان جذب گرد و خاک محیط به پوشال‌ها و انتقال آن ها به فضای خانه اشاره کرد.

 

تفاوت کولر های آبی و پوشالی

 

مهم‌ ترین برتری کولر های آبی نسبت به انواع گازی هم قیمت پایین‌ تر و هزینه و نیاز بسیار کم تر برای تعمیر احتمالی آن هاست. فراموش نکنید که کانال‌کشی مناسب در هوا دهی و سرما دهی کولر های آبی نقش بسیار پر رنگی دارد. ضمن اینکه هزینه برق مصرفی با روشن کردن کولر های آبی که دارای برچسب انرژی B به بالا هستند، بسیار کم تر از هزینه برق مصرفی ناشی از روشن کردن کولرهای گازی است.

اطلاعات تکميلي