نحوه عملکرد موتورهای احتراق خارجی

   یک موتور احتراق خارجی (EC) موتوری حرارتی است که سیال کاری، که در درون سیستم است، توسط احتراق حاصل از یک منبع خارجی از طریق دیواره موتور یا مبدل حرارتی گرم می‌شود. سپس سیال، با منبسط شدن و عمل کردن در مکانیسم موتور، حرکت و کار قابل استفاده تولید می‌کند. سپس سیال خنک و متراکم می‌شود و مجدداً استفاده می‌شود (سیکل بسته) یا دور ریخته شود، و در موتورهای هوایی سیکل باز، سیال خنک به درون کشیده می‌شود.

احتراق

   احتراق به معنی آتش زدن سوخت با یک اکسید کننده، برای تأمین گرما است.موتورهای با ساختار یکسان یا مشابه، ممکن است این گرما را از منبعی خارجی مانند واکنش‌های هسته‌ای، خورشیدی، زمین‌گرمایی یا گرماده به‌جای احتراق تأمین کند؛ این موتورها به عنوان موتورهای احتراق خارجی دسته بندی نمی‌شوند بلکه به عنوان موتورهای حرارتی خارجی دسته بندی می‌شوند.

سیال کاری

   سیال کاری می‌تواند هر ترکیبی باشد و سیستم می‌تواند تک فاز (مایع تنها یا گاز تنها) یا دو فاز (مایع – گاز) باشد.

تک فاز

   در موتورهای استرلینگ از گاز استفاده می‌شود. کاهی از مایع تک فاز استفاده می‌شود.

دو فاز

   بخار در موتورهای بخار یکی از این انتخاب‌ها است. در مورد موتور بخار یا سیکل رانکین طبیعی، سیال بین حالت‌های مایع و گاز تغییر فاز می‌دهد.