سفالهای تلفیق شده با سلولهای خورشیدی

   استفاده  و بهره برداری از منابع طبیعی همچون توربین های بادی، استفاده از نیروی جریان آب و انرژی خورشیدی به عنوان بخشی از تلاش بشر برای جایگزینی سوخت های فسیلی می باشد. در این میان انرژی خورشید به دلیل فراوانی و در دسترس تر بودن نسبت به باد، رودخانه ها و سدها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

   اصلی ترین مشکلی که در این میان برای استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد ، گران بودن تجهیزات اولیه آن و همچنین فضای  مورد نیاز جهت نصب این صفحات خورشیدی است که علاوه بر اشغال کردن منطقه ای بزرگ، منظره طبیعی آن مناطق را نیز نامطلوب جلوه می دهد.

 

6_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

   به تازگی تیمی گروهی متشکل از مهندسان و کارشناسان حوزه انرژی های نو اقدام به ترکیب سلول های خورشیدی و سفال های پوشش بام های شیروانی کرده اند که به این ترتیب علاوه بر رفع مشکل فضای مورد نیاز باتری های خورشیدی، فضائی ایده آل که بیشترین میزان تابش خورشید در منازل را خواهد داشت در اختیار گرفته و در عین حال در هزینه های نهائی این دو محصول کاهش ایجاد کرده اند.

 

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

   در بیشتر شهرهای دنیا برای تامین نیروی برق مورد نیاز ساکنین از نیروگاه های مختلف آبی یا اتمی استفاده می شود که بسیار مخرب و آسیب رسان برای محیط زیست می باشد. لذا امیدواریم با پیشرفت علم و تکنولوژی بتوانیم میزان استفاده از انرژی های پاک از جمله خورشید را برای عموم ارزان و در دسترس بنماییم چرا که بیشترین مشکل برای استفاده از انرژی خورشید، گران بودن تجهیزات و ادوات اولیه است.

 

5_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

   استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر در دستور کار مجامع علمی سراسر دنیا، برای جلوگیری از خطرات زیست محیطی که سوخت های فسیلی به بار می آورد، قرار گرفته و این ابداع جدید می تواند تحولی بزرگ در راه دسترسی همگانی و استفاده وسیع از انرژی های پاک باشد.

 7.JPG

اطلاعات تکميلي

  • منبع: سینا پرس
  • حوزه کاربرد: انرژی خورشیدی ارزان و در دسترس