دنیایتان رنگی رنگی!

جهان پیرامون ما دنیایی است پر از رنگ‌هایی که هر کدامشان به صورتی منحصربه‌فرد هستند. شاید کمی اغراق‌آمیز به‌نظر برسد اما باور بفرمایید هیچ دو رنگی در دنیا وجود ندارد که دقیقا عین هم باشند. حال آن که برای راحتی کار خودمان به طیفی از هر رنگ نام خاصی اعطا کرده‌ایم.

همه ما می‌دانیم که هر طیف از رنگ، دارای انرژی خاص و فرکانسی متفاوت است. برخی از رنگ‌ها پرانرژی و برخی دیگر کاملا کسل‌کننده به‌نظرمی‌رسند. برخی لبخند می‌آورند و برخی دیگر یاد غم‌های صد سال پیش را تازه می‌کنند.

در روزمره هر آدمی جایی هست به نام خانه که تمام انرژی ازدست‌رفته‌اش را با بودن در آن‌جا بازپس می‌گیرد. خانه فضاییست کاملا سلیقه‌ای اما با اصول مشخص! چندان علاقه‌ای ندارم که بحث را به سوی مباحث فلسفی و فنگ‌شویی بکشانم، فقط می‌خواهم روی ارزش جایی که از آن با نام “خانه” یاد می‌کنیم، تاکید کنم.

اینکه شما چه رنگی را ترجیح می‌دهید کاملا به موضوعات شخصی و شخصیتی شما وابسته است. جالب است بدانید که اگر در طول زندگی خصوصا سال‌های ابتدایی، بیشتر در معرض چندین رنگ خاص قرار بگیرید، ناخودآگاه خلق‌وخویی شبیه به همان رنگ پیدا خواهید کرد. برای مثال رنگ صورتی! روانشناسان تاکید می‌کنند که بهتر است برای سیسمونی نوزادان، کمتر از این رنگ استفاده شود، چرا که احتمال بروز خشونت و عصبانیت در نوزاد را افزایش می‌دهد. این در حالیست که رنگ زرد آرامش بیشتری به همراه دارد .توجه: دقت کنید که یک رنگ خاص ممکن است در دوره‌های مختلف سنی تاثیر متمایزی داشته باشد. به طور کلی عوامل زیادی تحت تاثیر هستند که بررسی تک‌تک آن‌ها دور از حوصله جمع است!

هر طیفی از رنگ، دارای ویژگی شاخصیست که آن را از سایرین جدامی‌سازد. اکنون به سراغ ایده‌هایی برای دکوراسیون رنگین‌کمانی می‌رویم که بسیار جالب‌توجه به‌نظرمی‌رسند.

توصیه نویسنده:برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از انرژی بی‌نهایت رنگ‌ها، سعی کنید در مکان‌های مختلف خانه، یک رنگ را متناسب با ویژگی ذاتی‌اش انتخاب کنید و از دیگر رنگ‌ها به عنوان مکمل‌هایی جلوه‌بخش استفاده کنید.

روزگار همیشه بر یک قرار نمی‌ماند

روز و شب دارد. روشنی دارد، تاریکی دارد. کم دارد، بیش دارد

دیگر چیزی از زمستان باقی‌نمانده

تمام می‌شود

بهار می‌آید

0_dd0a6_cf7ee77d_XL.jpg

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

11_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

3_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg