بهترین راهکارهای کاهش مصرف انرژی

   واضح است که تنظیم ترموستات، استفاده از پرده، باز کردن پنجره ها یا استفاده از وسایل الکترونیکی مانند گرم‌کن یا خنک کننده، بر روی مصرف انرژی در منازل تأثیر دارد. اما مطالعه بر روی هرکدام نشان می دهد کدامیک از این موارد بهترین کارایی را در صرفه جویی انرژی دارند.

   برای محاسبه مصرف انرژی ساختمان، محققان فعالیت های ممکن ساکنین در روزهای متفاوت برای انواع منازل هنگام به کارگیری تعدادی از روش های گرم کردن و خنک کردن، شبیه سازی نموده اند. این فعالیت ها روشن کردن لامپ ها، استفاده از لوازم برقی خانگی و تنظیم پیوسته ترموستات را شامل می شود.

   نتایج نشان می دهند که استفاده از سایه بان های پنجره بیشترین تأثیر در دماهای گرم برای کاهش انرژی مصرف شده را دارند. محققان آویزان کردن سایه بان های مناسب برای پنجره برای کم کردن هزینه های انرژی را پیشنهاد می کنند. برای افزایش در کاهش مصرف انرژی، ساکنین باید در طول زمستان پنجره ها را بسته نگه داشته، از پنل های خورشیدی برای کاهش بار گرمایی خانه استفاده نموده و درجه ترموستات را به مقدار کم فقط در هنگام تغییر فصل تغییر دهند و لامپ های اضافی را خاموش نمایند.

   برای اطمینان از قابل اعتماد بودن تحقیقات بعدی، فاکتورهایی مانند مناطق آب و هوایی، ویژگی ساکنین در کنار رفتارهای مالی، اجتماعی و فرهنگی باید در شبیه سازی در نظر گرفته شوند.

   محققان بر این باورند که این مدل می تواند برای طراحی کارآمد ساختمان ها و برای آنالیزهای مقاوم سازی از آنجایی که این مدل فاکتورهایی مانند جهت ساختمان، مصالح ساختمانی، سایه و کنترل گرمایش و سرمایش را شامل می شود.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان